Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelViktminskning för "cyklister"
You need to log in to create posts and topics.

David, har någon påstått motsatsen?

Snabbhet är väl egentligen den enda önskvärda egenskapen? Den är å andra sidan en funktion av uthållighet, styrka, explosivitet, taktik och mycket annat.

> Därav är det bra med blandningen, och mixen beror på om du vill fokusera på uthållighet eller snabbhet/styrka.

...och enligt dig är innebörden av den meningen att om man tränar uthållighet så ska man helt undvika styrka och snabbhet..? Märklig tolkning.

Det står uthållighet ELLER snabbhet/styrka.

Att fokusera ett träningspass, eller en träningsperiod, på uthållighet eller snabbhet utesluter på intet sätt att man har som långsiktig strategi att bli bättre på båda två. Beroende på vad du är bra på kontra vad du vill uppnå kan det också vara så att d

Tack Johan, jag tror jag förstår.

Normalt under ett cykelpass skall jag alltså ligga på 70-80% av max, och maxa pulsen helst inte mer än 10% av tiden....
Får skaffa en mer avancerad pulsklocka hör jag.

Att burna fat skall jag helsta hålla mig under 70%

David>>
För att vara petig är det så att kroppen i större utsträckning använder fett som energikälla när du kör lågintensivt. Det betyder inte att du går ner i vikt mer av lågintensiv än av högintensiv träning.

Andelen kroppsfett-% avgörs i slutändan av

Störst andel fett förbränns i vila.

Det viktigaste för att kunna prestera är att träna, träna och träna. ( det finns inga genvägar)
När detta är gjort kan man eventuellt börja fundera på att bli vetenskaplig (H)