Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 08:47Jag blir 22år i maj ;-D... - Så jag kanske kan fortsätta köra mitt mellanmjölk med relativt hög fetthalt i några år till! Och jag vet inte vem du citerade för jag har inte skrivit det beror på i denna tråd...
Som man kunde se i den länkade vo2max-unders
Jag blir 22år i maj ;-D... - Så jag kanske kan fortsätta köra mitt mellanmjölk med relativt hög fetthalt i några år till! Och jag vet inte vem du citerade för jag har inte skrivit det beror på i denna tråd...
Som man kunde se i den länkade vo2max-unders
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 09:55Lars är en anomali. (Men, var det inte olika grenar resp. VO2max-PB uppmättes i?)
Oskar; ja, lång arbetstid är bra. Men någonstans får "gränsen" för när arbetstiden blir så lång att det blir på bekostnad av intensiteten. (Och jag citerade inte dig jag c
Lars är en anomali. (Men, var det inte olika grenar resp. VO2max-PB uppmättes i?)
Oskar; ja, lång arbetstid är bra. Men någonstans får "gränsen" för när arbetstiden blir så lång att det blir på bekostnad av intensiteten. (Och jag citerade inte dig jag c
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 10:04Näpp, enbart cykel. Har aldrig testat VO2max i löpning.
Näpp, enbart cykel. Har aldrig testat VO2max i löpning.
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 17:57Lyfter tråden... Har försökt läsa på så mkt jag kan om HIIT, men ber om hjälp ändå. Syftet med intervallerna för mig är att pressa maxhastigheten uppåt. Vilken serie skulle ni rekommendera då? Maxprestation - vila - antal repetitioner?
Tackar på förhand
Lyfter tråden... Har försökt läsa på så mkt jag kan om HIIT, men ber om hjälp ändå. Syftet med intervallerna för mig är att pressa maxhastigheten uppåt. Vilken serie skulle ni rekommendera då? Maxprestation - vila - antal repetitioner?
Tackar på förhand
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 19:51Sara,
vill du öka din maxhastighet är det korta sprintintervaller som gäller, ca 8-10 sek långa med full återhämtning (minst 2-3 minuter). Går att köra plant eller i backe. Du kan börja med 2x(5x60m) i nära maximal ansträngning (2-3 min vila mellan de fö
Sara,
vill du öka din maxhastighet är det korta sprintintervaller som gäller, ca 8-10 sek långa med full återhämtning (minst 2-3 minuter). Går att köra plant eller i backe. Du kan börja med 2x(5x60m) i nära maximal ansträngning (2-3 min vila mellan de fö
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 20:38Tack för svaret Magnus!
Jag har tyvärr ofrivillig löpvila (löparknä) men jag ser mig ändå som fokuserat löptränande. Tänkte köra intervallerna på träningsscykel, men upplägget torde gå att göra detsamma ändå?
Tack för svaret Magnus!
Jag har tyvärr ofrivillig löpvila (löparknä) men jag ser mig ändå som fokuserat löptränande. Tänkte köra intervallerna på träningsscykel, men upplägget torde gå att göra detsamma ändå?
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 21:18Njae..sprintträning är inte direkt överförbart från cykel till löpning, då är det nog bättre att du kör lite längre intervaller för att hålla konditionen uppe.
Njae..sprintträning är inte direkt överförbart från cykel till löpning, då är det nog bättre att du kör lite längre intervaller för att hålla konditionen uppe.
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 21:25Tyvärr är det svårt att applicera på cykel. Däremot går det att träna upp din explosivitet genom lämplig styrketräning där fokus ligger på hög produkt mellan belasting och fart för relevanta muskelgrupper. Exempelvis frivändningar, djupa knäböj. Stark bål
Tyvärr är det svårt att applicera på cykel. Däremot går det att träna upp din explosivitet genom lämplig styrketräning där fokus ligger på hög produkt mellan belasting och fart för relevanta muskelgrupper. Exempelvis frivändningar, djupa knäböj. Stark bål
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 21:36Känns onödigt med frivändningar på cykel. Ladda fullt i viktkorgen och kör ifrån 0-5 km/h till 50 km/h innan du avbryter och får ned pulsen till 70% av max. Kör tio gånger så det tar lite.
Känns onödigt med frivändningar på cykel. Ladda fullt i viktkorgen och kör ifrån 0-5 km/h till 50 km/h innan du avbryter och får ned pulsen till 70% av max. Kör tio gånger så det tar lite.
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 22:3550 km/h?! O.o
Jag återkommer efter imorgon och säger om jag fixade det, ja - om jag överlevde träningspasset vill säga.
Stryketräningen gör jag redan, men ska kanske lägga ännu mer fokus på explosivitet (tyngre, färre reps?). Har kört benstryka i typ 20
50 km/h?! O.o
Jag återkommer efter imorgon och säger om jag fixade det, ja - om jag överlevde träningspasset vill säga.
Stryketräningen gör jag redan, men ska kanske lägga ännu mer fokus på explosivitet (tyngre, färre reps?). Har kört benstryka i typ 20