Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 15:29Ah-ah, tack för erbjudandet Stina, men _jag_ gillar inte baileys, jag tar hellre en d konjak, eller lite mesimarja om det ska vara likör.
Ah-ah, tack för erbjudandet Stina, men _jag_ gillar inte baileys, jag tar hellre en d konjak, eller lite mesimarja om det ska vara likör.
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 15:56En matsked surkål (opastöriserad) morn och kväll tillvardags.
En matsked surkål (opastöriserad) morn och kväll tillvardags.
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 19:49De enda två gångerna jag varit krasslig senaste 1.5 åren är när tranet varit slut. http://www.kampanje.com/multimedia/archive/00267/M_llers_Tran_Tufte_267962a.mpg
"Det nytter icke me snarvejer om du ska uppnå någe".
De enda två gångerna jag varit krasslig senaste 1.5 åren är när tranet varit slut. http://www.kampanje.com/multimedia/archive/00267/M_llers_Tran_Tufte_267962a.mpg
"Det nytter icke me snarvejer om du ska uppnå någe".
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 15:58@Erik.
Var hittar men det där Möllers Tran här i Sveige?
Vad är det, vad kostar det, och vad smakar det?
@Erik.
Var hittar men det där Möllers Tran här i Sveige?
Vad är det, vad kostar det, och vad smakar det?
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 16:57Det smakar som olja som runnit genom en fisk ("de smaker tran, men det är det som hjelper", som Ole säger).
Det kostar på Ica Focus/Maxi i Gbg 85kr för 250ml, vilket blir ca 1.50kr per dagsdos (att jämföra med omega3-kapslar).
Det är i princip torsk-lev
Det smakar som olja som runnit genom en fisk ("de smaker tran, men det är det som hjelper", som Ole säger).
Det kostar på Ica Focus/Maxi i Gbg 85kr för 250ml, vilket blir ca 1.50kr per dagsdos (att jämföra med omega3-kapslar).
Det är i princip torsk-lev
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 18:12Smakar illa såklart. Annars är det inte tran.
Smakar illa såklart. Annars är det inte tran.
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 18:12Erik.
Jag är född 1938, så tyvärr vet jag vad du skriver om.
Alla barn ( åtminstone vi 4 i vår familj ) fick en matsked fisk-lever-tran-olja varje dag.Det smakade inte för-gt.
Det smakade värre.Tii råga på allt så kände mina föräldrar en läkare så vi
Erik.
Jag är född 1938, så tyvärr vet jag vad du skriver om.
Alla barn ( åtminstone vi 4 i vår familj ) fick en matsked fisk-lever-tran-olja varje dag.
Det smakade inte för-gt.
Det smakade värre.
Tii råga på allt så kände mina föräldrar en läkare så vi
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 10:21😀
Om du säger att du inte tycker om lever så skulle jag se dig som en av de oförstående, men hävdar du allergi så skulle jag se dig som lögnare ... 🙂(Leverallergi finns väl inte annat än psykosomatiskt? Ja om man inte som vår hund t ex är allergisk
😀
Om du säger att du inte tycker om lever så skulle jag se dig som en av de oförstående, men hävdar du allergi så skulle jag se dig som lögnare ... 🙂
(Leverallergi finns väl inte annat än psykosomatiskt? Ja om man inte som vår hund t ex är allergisk
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 11:43Jag dricker Noni. 🙂
Jag dricker Noni. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 12:01Skulle va intressant och veta om vi löpare faktiskt är mindre förkylda än gemene man, länk nån?
Själv äter jag vitlök och undviker att kyla ner fötterna.
Skulle va intressant och veta om vi löpare faktiskt är mindre förkylda än gemene man, länk nån?
Själv äter jag vitlök och undviker att kyla ner fötterna.