Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 09:22Here we go again.
Denna fråga är diskuterad så ofta på olika forum att man tycker att det borde vara HELT OMÖJLIGT att ha missat.
Sök i jogg.se, funbeat.se, och övriga löparforum och läs de gamla diskussionerna.
Kort sagt. Högertrafik gäller i Sverige.
Here we go again.
Denna fråga är diskuterad så ofta på olika forum att man tycker att det borde vara HELT OMÖJLIGT att ha missat.
Sök i jogg.se, funbeat.se, och övriga löparforum och läs de gamla diskussionerna.
Kort sagt. Högertrafik gäller i Sverige.
Quote from Camilla Höög on 1 July 2012, 09:23Jag springer och går alltid på vänster sida på väg och cykelbanor och om jag möter en löpare som kör högertrafik så får den personen väja.
På gångbana och trottoar är det annorlunda. Där är det högertrafik som gäller för fotgängare. Det finns inga fordon
Jag springer och går alltid på vänster sida på väg och cykelbanor och om jag möter en löpare som kör högertrafik så får den personen väja.
På gångbana och trottoar är det annorlunda. Där är det högertrafik som gäller för fotgängare. Det finns inga fordon
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 09:30Varför yrar då pederasterna runt på hela GC-banan och inte till höger ELLER vänster?
Varför yrar då pederasterna runt på hela GC-banan och inte till höger ELLER vänster?
Quote from Camilla Höög on 1 July 2012, 09:31De som hävdar högertrafik för fotgängare när man ska samsas med fordon har inte tänkt igenom konsekvenserna av det. Det är betydligt säkrare att möta fordon därav anledningen till att det är lagstiftat att man ska gå på vänster sida på vägbana. Cyklister
De som hävdar högertrafik för fotgängare när man ska samsas med fordon har inte tänkt igenom konsekvenserna av det. Det är betydligt säkrare att möta fordon därav anledningen till att det är lagstiftat att man ska gå på vänster sida på vägbana. Cyklister
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 10:15Det blir inte ett smack säkrare av att folk hittar på egna regler.
Det blir inte ett smack säkrare av att folk hittar på egna regler.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 10:24Ja som gående, med eller utan små barn eller en hund om jag hade någon så möter jag definitivt hellre cyklister som leker race på GC-vägarna, eller fyllerister på cykel ... eller ungar på moped än får dem uppsusande bakom mig, och liknande gäller när jag
Ja som gående, med eller utan små barn eller en hund om jag hade någon så möter jag definitivt hellre cyklister som leker race på GC-vägarna, eller fyllerister på cykel ... eller ungar på moped än får dem uppsusande bakom mig, och liknande gäller när jag
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 10:35Om man som gående alltid går på en viss sida, eller som cyklist cyklar på en viss sida på gång- och cykelvägar får man vara beredd på att anpassa sig till vilken sida man passerar folk och fä. Detta av den enkla anledningen att folk och fä har olika uppfa
Om man som gående alltid går på en viss sida, eller som cyklist cyklar på en viss sida på gång- och cykelvägar får man vara beredd på att anpassa sig till vilken sida man passerar folk och fä. Detta av den enkla anledningen att folk och fä har olika uppfa
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 10:40Jo att vara tydlig underlättar. Jag har stött ihop med cyklister som plötsligt inte kommer ihåg att höger gäller vid möte, mellan cyklar ... och en rätt ung man som bestämt hävdade att det ÄR vänstertrafik för cyklister i Sverige.
Ser jag åt vilket håll
Jo att vara tydlig underlättar. Jag har stött ihop med cyklister som plötsligt inte kommer ihåg att höger gäller vid möte, mellan cyklar ... och en rätt ung man som bestämt hävdade att det ÄR vänstertrafik för cyklister i Sverige.
Ser jag åt vilket håll
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 11:19Jag har märkt att det är skillnad på reglerna i motionsspår och på allmänna ställen (gång-/cykelvägar, gator, vägar etc).
Förr tillämpade jag högertrafikregeln oavsett jag var i ett motionsspår eller ute bland trafik. Men efter att ha blivit åthutad ett a
Jag har märkt att det är skillnad på reglerna i motionsspår och på allmänna ställen (gång-/cykelvägar, gator, vägar etc).
Förr tillämpade jag högertrafikregeln oavsett jag var i ett motionsspår eller ute bland trafik. Men efter att ha blivit åthutad ett a
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 11:56Lingis, det måste ha varit någon ifrån EU:s skärgård. De har inte koll på så mycket.
Lingis, det måste ha varit någon ifrån EU:s skärgård. De har inte koll på så mycket.