Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Egentligen tycker jag nog mest om att variera passen. Så nyckeln ligger i själva variationen, från distanspass via tröskelpass till sprintuthållighet. Men helt klart är att ett riktigt apjobbigt pass i hög fart är en klar favorit.

Jag har två favoritpass: backintervaller och tidiga (nu pratar jag om runt 5-tiden på morgonen) lugna löp innan alla i samhället har vaknat och det är ett så fantastiskt lugn överallt.

Backarna ger mig en känsla av blodsmak och enorm muskulär trötthet, s

Långpass (för mig ca 20 km) på en helgförmiddag då jag inte har bråttom till något efteråt och i naturskön miljö.

Jag gillar också variationen mellan alla passen som vanligt distanspass, intervaller och långpassen. Men mest ser jag nog fram emot intervallerna på skogsstigar där kuperingen också gör sitt till. en av de stora orsakerna till att jag ser fram emot dessa

Intressant fråga och kul att läsa vad andra tycker.

Jag gillar egentligen alla sorters pass. Skulle jag absolut välja ut ett favoritpass så är det nog SM-spåret, en väldigt backig mil i skogen. Men jag gillar också långpass på asfalt och plågsamma interv

1. Vilopass med pannkakor, sylt och vispgrädde.
2. Skogs- eller fjällpass med mycket upp och ner!

Sociala pratpass i så högt tempo att endorfinerna kommer, gärna med små rusher inlagda varierat med långsammare passager. Sen är jag hög i timmar.

Det här var en rolig tråd! 🙂

Tyvärr kan jag omöjligt svara på den för det hänger inte på passen i sig utan på min kropp och knopp för dagen. Håller med de ovan som framhåller omväxlingen. Jag älskar allt från kräkintervaller på löpband till softa långp

8-10 km i lugnt tempo på liten stig i granskog runt en sjö. Solsken. 18 grader i luften, 20 i vattnet. Dopp i sjön efteråt.

Eller backintervaller i snöslask men med varma fötter. Friskt! 🙂

Min favorit långpassen (ca 18 km för tillfället), när jag får vara ute och springa länge och i ett lugnt tempo och kroppen ibland går in i nån sorts trans och jag bara gnetar på och tankarna försvinner iväg ibland. Det är härligt. Gärna lagom varmt typ 10