Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVilket skomärke kör ni på?
You need to log in to create posts and topics.

Köp ett par skor som är ett nummer mindre än vanligt, så tappar du också naglarna.

Fast jag har skor som är ett halvt nummer större än vanligt. För mej tror jag det beror på nagelns form, mina tånaglar lämnar sitt fäste ganska långt ner på tån om ni förstår vad jag menar. Har jag inte superkorta tånaglar så pekar dom lite uppåt och fläk

Där har du en poäng, Fia........mina naglar är lätt rundade och sticker inte iväg från tån. Stortånaglarna är "plattare" men jag håller dem väldigt klippta och filade så de klarar sig kanske av den anledningen.
Det ska kanske en 24-timmars löpning till fö

ända gången jag haft problem med tappad nagel va förra året på lidingö. Vet inte varför de hände just då men jag va väl trött på slutet så tekniken inte blev den bästa..

>Har jag inte superkorta tånaglar så pekar dom lite uppåt och fläks upp när jag springer - dom skrapar mot "skotaket" sas.

Tejpa då? BILD:http://sporthoj.com/forum/images/smilies/confused.gif

Min hittills enda tappade tånagel fick jag i somras under GAX50 mellan Kivik och Ystad, 80km löpning. Det kan ha berott på att den var aningen för lång och det var tung löpning på många sandstränder. Annars har de klarat många andra strapatser även om den

Peter - det känns lite jobbigt att tejpa tårna varje gång jag ska springa... Får nog istället försöka komma ihåg att se till att ha superkorta naglar. 🙂

Funderar här om inte ett par ullstrumpor kan vara bra?
Jag brukar nämligen ha ganska rejäla ullstrumpor utanpå mina tunna craftstrumpor.
Springer ofta så även på sommaren. Kan ju bli lite varmt men inte för varmt
enl vad jag tycker. Jag tycker foten ändå

Jag har tjocka löparstrumpor - hjälper inte...

Japp. Superkorta naglar är nog melodin för dej.