Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVilket skomärke kör ni på?
You need to log in to create posts and topics.

Ja, men de skadar kanske inte att prova ett par Reebok.
Jag har testat flera olika märken. Tex de asfaltsanpassade Brooks o s v
Men i Reebok känner jag att foten kan andas, den får rum.

Som sagt, när vi testade på Löplabbet ansåg de som jobbade där att de skornas dämpning störde mitt löpsteg (de konsulterade en video i slow motion för att se hur fotisättningen såg ut när jag sprang) så jag tänker tro på att deras ortoped vet vad han prat

Jag får ont i tårna när jag knyter får hårt, för mina fötter sväller och så känns det som att blodtillförseln stryps (med det kan ju inte stämma, det måste vara inbillning). Å andra sidan får jag skavsår att att knyta för löst, så det är en ganska exakt v

Ja okej Lady. Klart det är individuellt. Helt klart. Tänkte bara komma med ett tips.
Funkar New balance D vidd för dej ska du självklart köra på det. Angående dämpningen så borde väl ett par heldämpade vara bäst för dej?? Jag för min del försöker hålla de

Det jag behöver först och främst är en mängdlöpningssko som inte ger allt för mycket stöd och som är lagom dämpad. Någon av paren jag testade hade jättemysig dämpning för hälen, men av någon outgrundlig anledning började mina fötter vika sig utåt (supiner

Börje!
Fötterna blir lite större under ett långt löppass, så det måste man tänka på när man köper skor. Om man vet att man ska sprinag långa pass så bör man köpa en större sko, kanske ett halvnummer större.

Inte helt ovanligt att ultralöpare på varvlopp byter till större skor efter ett tag

Jag drar inte åt snörningen på mina skor i framfoten alls... bara över vristen drar jag åt
låter skon sitta lös i den nedre delen, helt löst. Har jag då ett par som passar bra sitter foten någorlunda stadig, den glider inte runt, det får den inte göra, me

Nu har jag börjat lära mig knyta rätt, men i början hade jag ett elände med det där. 🙂

Jag kan tipsa om att det inte blir _bättre_ av att springa vidare om tårna börjar göra ont. Det har jag lärt mig den hårda vägen. Det är bättre att stanna och knyta

Det där med att köpa lite större skor är nog så viktigt, har jag fått erfara...

När jag hade sprungit min andra halvmara (den första var på träning) med bitvis kuperade avsnitt, insåg jag i duschen efteråt att jag kommer att tappa båda stortånaglarna. Tr