Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska försöka komma ihåg det.

christer: Vet inte om jag fattar dig rätt, men jag försöker mig ändå på ett svar. Jag VET att namnet på tråden står högst upp på den blåa randen på browsern, men det är inte där jag vill läsa den. Jag vill läsa den mot den vita bakgrunden på Funbeat-sidan

Om man har problem att läsa vit text mot blå bakgrund kan man enkelt ändra färgschema.

Det skulle vara intressant att veta Olles synpunkt på det hela.
Finns det någon djupare tanke bakom designen eller har det bara blivit så?

Som sagt så tyckte jag det var en självklar sak att komma direkt till olästa kommentarer för det är det man vill

Att reklamen ska synas.

Nej jag har inte problem med några färger, jag tog bara upp dem för att markera var jag menade att jag ville läsa, eftersom christer och jag inte riktigt verkar fatta vad den andre menar. Jag är helt enkelt bara nöjd med det sättet som Funbeat fungerar id

Det är enkelt (men irriterande) att göra reklamen så att den alltid syns, oavsett hur mycket man klickar och scrollar.

Det är inte nödvändigt den där klickrörelsen som är det jobbiga, det är när man har en långsam server/uppkoppling och det tar " en evighet" varje gång man klickar. Rätt lite lättja och lite mer åt frustrationshållet - men träningen ska ju ha gjort oss lug

Fast det väl inte långsammare att ladda sidan och hamna längst upp än att ladda sidan och hamna 3 inlägg nerifrån (om det nu är där första olästa är). Sidan ska ju ändå laddas. Det som tar sen är ju att scrolla och det har väl inget med hasigheten på sida

Tyckte vi pratade om extra klick? inte att scrolla. Om ett ämne t ex har flera sidor med inlägg så räcker det inte att scrolla - och dagar när man _verkligen_ har segburk etc så är t om scrollandet segt - men såna dagar ska vi väl inte räkna?