Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVo2max
You need to log in to create posts and topics.

Är man elit och tränar 30 pass i veckan kanske 10 högintensiva pass är rimligt.

Tränar man 5 pass i veckan, kanske ett pass skall vara högintensivt.
Men man kan inte bara träna på ett sätt, man måste få in teknik, styrka uthållighet med mera.

Och orien

Lars Södergård (t+)

Fredrika - Vo2max betyder maximal syreupptagningsförmåga, dvs ett värde på konditionen. Vo2max-träning syftar till att öka konditionen. Ett sätt att göra det är att springa fort.
Det är det korta svaret på din fråga 🙂

En trettonåring orienterare behöver inte så många mjölksyrapass överhuvudtaget.

Vem i hela friden tränar 30 pass i veckan?

Stig:
I vanlig ordning tror jag att du missade klassen med läsförståelse i skolan avseende på att du hela tiden misstolkar de flesta inlägg du läser från en mängd skribenter.
Teorier kan man alltid ha, men att komma med direkta påståenden om saker man läs

Och så blev det pajkastning...

Håller med Stig, det intressanta med intervallträningen är att kunna höja tröskelpulsen, dvs den pulsnivå man kan ligga på i ett maxlopp som Lars säger varar i 10 min. En person som har en maxpuls på 200 kanske har en tröskelpuls på 177 t.ex. Om man kan h

30 pass gjorde några tanter på Training Camp, men då räknades tydligen 30min Core + 30min Yoga som två pass.

Nog om det. Eftersom Lars redan skrivit i tråden behöver jag inte upprepa det. Ang. vilan så kan 3x7min från max till supramax med 15min vila ko

Jag tror att Robert blandar ihop begreppen. Tröskelpuls brukar syfta på någon av tröskeldefinitionerna som Frida nämner, och man brukar räkna med att det går att hålla den ansträngningsnivån i en timme. Det man kan hålla under ett maxlopp på omkring 10 mi

Vem är "Erik" som Manne riktar sitt inlägg till?