Quote from Funbeat user on 21 March 2010, 21:48Stig:
Det har knappast med träningsmängd att göra huruvida man som lekman påstår sig veta mer än alla andra...Jag personligen anser i alla fall att du har fel i ditt resonemang & vill du ändra dig från gång till annan när du diskuterar är väl iofs din e
Stig:
Det har knappast med träningsmängd att göra huruvida man som lekman påstår sig veta mer än alla andra...
Jag personligen anser i alla fall att du har fel i ditt resonemang & vill du ändra dig från gång till annan när du diskuterar är väl iofs din e
Quote from Funbeat user on 21 March 2010, 21:57Det här känns inte bra, att jag hamnar i det nobla sällskapet på grund av något jag har sagt.
Det här känns inte bra, att jag hamnar i det nobla sällskapet på grund av något jag har sagt.
Quote from Funbeat user on 21 March 2010, 22:03Med så många aktörer så gäller det att ära den som äras bör.
Personen längst till höger får symbolisera Olle.
BILD:http://www.sundbyberg.se/images/18.71768fdd10de1b23f2780002629/Hemsidan-+sandl%C3%A5dan(2).jpg
Med så många aktörer så gäller det att ära den som äras bör.
Personen längst till höger får symbolisera Olle.
BILD:http://www.sundbyberg.se/images/18.71768fdd10de1b23f2780002629/Hemsidan-+sandl%C3%A5dan(2).jpg
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 08:41Läser om olika typer av intervaller och tycker det är intressant. Någon enstaka gång har jag kört full-patte-intervaller, dvs att jag håller så hög fart som möjligt utan att totalt syra ihop direkt. Det blir ungefär i min maxfart på 3 km, vilket ger mig e
Läser om olika typer av intervaller och tycker det är intressant. Någon enstaka gång har jag kört full-patte-intervaller, dvs att jag håller så hög fart som möjligt utan att totalt syra ihop direkt. Det blir ungefär i min maxfart på 3 km, vilket ger mig e
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 09:43Tröskelfart är under din mjölksyratröskel, dvs där du kan prestera utan att dra på dig mjölksyra som du inte blir av med. Den ligger någonstans i intervallet 80-90% av VO2max. Exakt var är individuellt.
Och att soppan försvinner, är det brist på energi,
Tröskelfart är under din mjölksyratröskel, dvs där du kan prestera utan att dra på dig mjölksyra som du inte blir av med. Den ligger någonstans i intervallet 80-90% av VO2max. Exakt var är individuellt.
Och att soppan försvinner, är det brist på energi,
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 10:00Som vältränad, eller åtm som mer genomtränad, har jag kunnat köra intensivare (i ansträngningsgrad) under längre tid utan att ta slut. Tror det är mkt vanligt. Har väl delvis att göra med att syran kommer vid lägre % av maxpuls numer. Säkerligen också pga
Som vältränad, eller åtm som mer genomtränad, har jag kunnat köra intensivare (i ansträngningsgrad) under längre tid utan att ta slut. Tror det är mkt vanligt. Har väl delvis att göra med att syran kommer vid lägre % av maxpuls numer. Säkerligen också pga
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 10:05Det verkar iaf vara en lite glidande skala detta med s.k. "tröskelträning". Snabbdistans (som utföres i min maxfart över en timmes löpning) går för mig ca 15 sek långsammare än farten jag kör fyraminutare (det jag brukat benämna "tröskelträning" ) i som å
Det verkar iaf vara en lite glidande skala detta med s.k. "tröskelträning". Snabbdistans (som utföres i min maxfart över en timmes löpning) går för mig ca 15 sek långsammare än farten jag kör fyraminutare (det jag brukat benämna "tröskelträning" ) i som å
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 10:18Stig, det är mycket större spridning än så på tröskelpulsen/farten. Räknar man i % av maxpulsen kommer en helt otränad person bara nätt och jämnt över 50%, medan eliten ligger över 90%.
Thomas, din vanliga intervallfart (som du brukade kalla tröskel) låt
Stig, det är mycket större spridning än så på tröskelpulsen/farten. Räknar man i % av maxpulsen kommer en helt otränad person bara nätt och jämnt över 50%, medan eliten ligger över 90%.
Thomas, din vanliga intervallfart (som du brukade kalla tröskel) låt
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 10:40Ja, det är ungefär vad jag ligger på i tävlingsfart på 5 km. Give or take några sekunder. Låter intressant där med 400-ingarna. Har inte kört det någonsin i modern tid, men kommer nog prova.
Ja, det är ungefär vad jag ligger på i tävlingsfart på 5 km. Give or take några sekunder. Låter intressant där med 400-ingarna. Har inte kört det någonsin i modern tid, men kommer nog prova.
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 11:15Min tröskelpuls ligger nog på 92%, eftersom jag får mjölksyra i benen vid 93% vid ett millopp. Kul att tillhöra eliten på nått! 😉
Min tröskelpuls ligger nog på 92%, eftersom jag får mjölksyra i benen vid 93% vid ett millopp. Kul att tillhöra eliten på nått! 😉