Quote from Jonny Persson on 23 March 2010, 09:07Även om man inte tävlar i motionsklassen så får man ju ändå en tid...
Även om man inte tävlar i motionsklassen så får man ju ändå en tid...
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 09:35Men ingen "riktig" tid! Nej, jag var inte allvarlig.
Tycker absolut man kan slänga in några testlopp ibland för att kolla formen när det inte finns några lämpliga tävlingar. Sätt t ex ett realistiskt men ambitiöst mål på 5 km. Om man klarar det, får m
Men ingen "riktig" tid! Nej, jag var inte allvarlig.
Tycker absolut man kan slänga in några testlopp ibland för att kolla formen när det inte finns några lämpliga tävlingar. Sätt t ex ett realistiskt men ambitiöst mål på 5 km. Om man klarar det, får m
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 09:44Ni är kloka och ger jättebra förslag men det är inte möjligt för alla att bedriva en regelbunden tävlingsverksamhet. Inte för mig i alla fall. Så det blir mest på känn ändå. Kommer köra intervaller framöver.
Det kanske är så enkelt som att man inte vet s
Ni är kloka och ger jättebra förslag men det är inte möjligt för alla att bedriva en regelbunden tävlingsverksamhet. Inte för mig i alla fall. Så det blir mest på känn ändå. Kommer köra intervaller framöver.
Det kanske är så enkelt som att man inte vet s
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 11:24Om man har begränsat med tid till träning, så är konditionsträning den övning man bör lägga mest tid på. Man tjänar mest på detta, åtminstone i skidåkning. Allt enligt dem på skidhögskolan.
Ett högt VO2max ger ju musklerna förmåga att jobba hårdare utan
Om man har begränsat med tid till träning, så är konditionsträning den övning man bör lägga mest tid på. Man tjänar mest på detta, åtminstone i skidåkning. Allt enligt dem på skidhögskolan.
Ett högt VO2max ger ju musklerna förmåga att jobba hårdare utan
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 13:25Senaste halvmaran jag sprang hade jag en medelpuls som låg på 91% så jag tror att jag låg precis under VO2MAX under ganska så lång tid 🙂
Jag kan bara hålla med tidigare talare att fartlek + backpass gör mer för farten än en massa långpass!
Senaste halvmaran jag sprang hade jag en medelpuls som låg på 91% så jag tror att jag låg precis under VO2MAX under ganska så lång tid 🙂
Jag kan bara hålla med tidigare talare att fartlek + backpass gör mer för farten än en massa långpass!
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 21:47Ojoj nu hänger jag inte riktigt med här! Vad är arbetsekonomi för nåt?
Ojoj nu hänger jag inte riktigt med här! Vad är arbetsekonomi för nåt?
Quote from Jonny Persson on 23 March 2010, 21:49Man kan säga att det är hur ekonomiskt din kropp utför den rörelse den ska göra. Löpekonomi kallar man det när det är löpning som gäller.
Man kan säga att det är hur ekonomiskt din kropp utför den rörelse den ska göra. Löpekonomi kallar man det när det är löpning som gäller.
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 21:56Alltså för att det ska bli så lätt som möjligt och inte bli av med massa energi på onödiga rörelser och sådant eller?
Alltså för att det ska bli så lätt som möjligt och inte bli av med massa energi på onödiga rörelser och sådant eller?
Quote from Jonny Persson on 23 March 2010, 21:57Jepp! Din kropp ska utföra rörelsen så effektivt som möjligt.
Jepp! Din kropp ska utföra rörelsen så effektivt som möjligt.
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 21:59Är det då för löparekonomin eller vad det hette som man kör löpskolning? Jag är lite seg på det här 🙂
Är det då för löparekonomin eller vad det hette som man kör löpskolning? Jag är lite seg på det här 🙂