Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVo2max
You need to log in to create posts and topics.

Även om man inte tävlar i motionsklassen så får man ju ändå en tid...

Men ingen "riktig" tid! Nej, jag var inte allvarlig.

Tycker absolut man kan slänga in några testlopp ibland för att kolla formen när det inte finns några lämpliga tävlingar. Sätt t ex ett realistiskt men ambitiöst mål på 5 km. Om man klarar det, får m

Ni är kloka och ger jättebra förslag men det är inte möjligt för alla att bedriva en regelbunden tävlingsverksamhet. Inte för mig i alla fall. Så det blir mest på känn ändå. Kommer köra intervaller framöver.

Det kanske är så enkelt som att man inte vet s

Om man har begränsat med tid till träning, så är konditionsträning den övning man bör lägga mest tid på. Man tjänar mest på detta, åtminstone i skidåkning. Allt enligt dem på skidhögskolan.

Ett högt VO2max ger ju musklerna förmåga att jobba hårdare utan

Senaste halvmaran jag sprang hade jag en medelpuls som låg på 91% så jag tror att jag låg precis under VO2MAX under ganska så lång tid 🙂

Jag kan bara hålla med tidigare talare att fartlek + backpass gör mer för farten än en massa långpass!

Ojoj nu hänger jag inte riktigt med här! Vad är arbetsekonomi för nåt?

Man kan säga att det är hur ekonomiskt din kropp utför den rörelse den ska göra. Löpekonomi kallar man det när det är löpning som gäller.

Alltså för att det ska bli så lätt som möjligt och inte bli av med massa energi på onödiga rörelser och sådant eller?

Jepp! Din kropp ska utföra rörelsen så effektivt som möjligt.

Är det då för löparekonomin eller vad det hette som man kör löpskolning? Jag är lite seg på det här 🙂