Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVurpat?
You need to log in to create posts and topics.

Lyckades med konststycket att cykla in i en trottoarkant och voltade lite snyggt i somras. Resulterade i några skrapsår och blåmärken samt en rejäl spricka i fästet till min clip on-tempobåge. Utöver detta har jag gjort två SPD-vurpor (eller snarare Look-

Synd att det är så dålig bild. Kommer ihåg när jag såg det på tv, tur att det gick relativt bra! (#)

http://www.youtube.com/watch?v=5N9uZupdGhQ

Vurpor, DET är jag bra på! (H:)

Is: En bunt gånger.
Snöspår: En större bunt gånger.
Slask: Ännu fler gånger.
Skog: Några stycken. ....Inget av det gav mer än skrapsår.

Asfalt med grus och regn: En, slutade med att blödande sår på hela ena sidan. Städ

Vurpat fem gånger nu.

Fjärde gången var på det förbannade rullgruset i våras. Tror inte det var sammanlagt ens en vecka vinterväglag i Gbg 07/08, men gruset åkte ut i oktober och låg kvar en bra bit in i maj.

Femte gången var i höstas, en mycket blöt mo

Korsningen Ullevigatan-Skånegatan är den farligaste korsningen i Göteborg enligt en bekant som forskat i ämnet.

Det skiter jag i, den är i alla fall ganska logisk och kontrollerad, men Vasaplatsen är helvetet på jorden, främst för att nåt ärkepucko kom på idén att lägga en gångcykelbana i mitten, för att verkligen förstöra alla möjligheter till ordning och reda.

Att korsningen Ullevigatan-Skånegatan är farlig beror endast på att cyklister skiter i att stanna vid rött ljus. Om de följde lagen så skulle det inte vara några problem.

Vasaplatsen är spännande för alla trafikanter 🙂

Vurpa:
På MTB blir det några då

Korsningen Ullevigatan-Skånegatan är helt sanslös. Jag har cyklat en hel del i Göteborg men den är i en klass för sig. Kan det vara den enda korsningen i Sverige där det kan vara stopp i alla körfält, stopp för fyra spårvagnar och med en bil i kanalen som

Fjällgatans krön är jobbigt när "man" cyklar.

Saldo så här långt i min knappt två månader korta karriär som motionscyklist:

Kanske två eller tre rena SPD-vurpor vid start/stopp hemma och vid ankomst på kontoret. Tillkommer en mycket elegant SPD-vurpa i Anneberg när jag upptäcker att acket till lampa