Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag sprang sträckan som går i Änggårdsbergen idag och det var isigt och halt. Där det inte var halt var det blött. 🙂

Jag kommer definitivt springa med dubb. Utan dubb finns nog risken att man aldrig kommer i mål.

Kan tro det. Grusvägen mellan södermalm och västerberget har varit riktigt isig, möjligen släpper det lite under veckan. Det kommer för övrigt att bli en liten ändring av banan jämfört med kartan som sickats ut - ni får glädjen att springa Mölndalsravinen

Låter som det blir icebugs som gäller och ett glatt humör, som alltid.

När sätter ni ut banan? tänkte man kunde få en liten rapport om hur underlaget ser ut 🙂

Det kommer väl troligen nederbörd på torsdag och minusgrader på det. Först till helgen kan vi ana vad som väntar 🙂

Ser ut som både Smhi och YR har höjt temperaturen och minskat nedebörden ett snäpp på torsdag. Så sent som igår var ju prognosen där uppåt en decimeter nysnö men nu verkar det bli aningens mindre i mängd och mer i form av slask enligt YR (och snö, om än s

Kan ju bli precis vilket underlag som helst. Smhi tror på tre-fyra grader och blötsnö under torsdagsdygnet - vilket lika gärna kan bli regn när det kommer till kritan. Till helgen verkar det bli kallare och stabilare väder vilket åtminstone är skönt för o

Det blir kanon oavsett underlag!
Jag kommer lysa ikapp med solen! 😀

Detta blir nog toppen. För mig är detta ett stort äventyr, jag har aldrig sprungit mer än 30km och jag ser fram emot söndagen (oavsett väder). Tack för att ni fixar detta, hoppas det blir en tradition (och att jag fortfarande tycker likadant på söndag kvä

Den stora fördelen om det blir minusgrader till helgen är att det inte spelar så stor roll vad som kommer falla från himlen dagarna innan. Svettig våt is är åtskilligt mycket halare än bara is. Har vi tur så kanske isen dessutom strävar till sig lite i ky