Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 15:26Tänk så omtänksamma mammor kan vara 🙂
Jag är 45 och min mamma är jättebekymrad över mitt tränande (själv gör hon ingenting alls).
Hennes förklaringar till mitt "onaturliga beteende" är a) att jag drabbats av en ålderskris b) att jag håller på att få a
Tänk så omtänksamma mammor kan vara 🙂
Jag är 45 och min mamma är jättebekymrad över mitt tränande (själv gör hon ingenting alls).
Hennes förklaringar till mitt "onaturliga beteende" är a) att jag drabbats av en ålderskris b) att jag håller på att få a
Quote from Marcus Moore on 17 November 2008, 15:39Mina föräldrar är snarare bekymrade över att vi i den "unga" generationen (under 50) rör oss för lite.
Mina föräldrar är snarare bekymrade över att vi i den "unga" generationen (under 50) rör oss för lite.
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 15:48Ja, det borde väl vara så att vi ska vara bekymrade för att det är alldeles för många som rör sig för lite.
Ja, det borde väl vara så att vi ska vara bekymrade för att det är alldeles för många som rör sig för lite.
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 16:01Och varför måste allt man håller på med nödvändigtvis vara nyttigt?
Om man är en vuxen människa som väljer ett fritidsintresse man av en eller annan anledning trivs med (och som inte är heroin) ser jag ingen särskild anledning till att man ska behöva öve
Och varför måste allt man håller på med nödvändigtvis vara nyttigt?
Om man är en vuxen människa som väljer ett fritidsintresse man av en eller annan anledning trivs med (och som inte är heroin) ser jag ingen särskild anledning till att man ska behöva öve
Quote from mårten jansson on 17 November 2008, 16:02Fia-Lotta: jag brukade inte heller säga något varje gång jag går ut och tränar just pga sådana reaktioner. Men det känns inte kul eller ok. Jag får lov att träna precis hur jag vill (så länge jag faktiskt inte ÄR sjuk, och det är jag långt i från - snarar
Fia-Lotta: jag brukade inte heller säga något varje gång jag går ut och tränar just pga sådana reaktioner. Men det känns inte kul eller ok. Jag får lov att träna precis hur jag vill (så länge jag faktiskt inte ÄR sjuk, och det är jag långt i från - snarar
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 16:09Det kom ju en forskningsrapport från Karolinska Institutet om sambandet mellan träning (löpning) och dödlighet i hjärtsjukdomar och det visade sig att ju mer man tränade desto mindre sannolikhet att få hjärtsjukdomar. Kurvan planade aldrig ut, dvs det var
Det kom ju en forskningsrapport från Karolinska Institutet om sambandet mellan träning (löpning) och dödlighet i hjärtsjukdomar och det visade sig att ju mer man tränade desto mindre sannolikhet att få hjärtsjukdomar. Kurvan planade aldrig ut, dvs det var
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 16:30Ja Bohlin, det har du rätt i. Jag tränar i alla fall för att jag tycker det är roligt och mår bra av det. Att det dessutom är nyttigt är ju inte helt fel heller.
Ja Bohlin, det har du rätt i. Jag tränar i alla fall för att jag tycker det är roligt och mår bra av det. Att det dessutom är nyttigt är ju inte helt fel heller.
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 16:50Denize: Håller du rätt på precis allt som din omgivning gör i din tur? Om ni har det som kutym kan jag förstå att det inte känns rätt om du inte redovisar..... Du behöver väl inte ljuga, men heller inte berätta varje gång att "nu går jag och tränar".
Jag
Denize: Håller du rätt på precis allt som din omgivning gör i din tur? Om ni har det som kutym kan jag förstå att det inte känns rätt om du inte redovisar..... Du behöver väl inte ljuga, men heller inte berätta varje gång att "nu går jag och tränar".
Jag
Quote from Catharina Brattlin on 17 November 2008, 16:59Usch då, vilket bekymmer folk verkar ha om Ert tränande! Måste vara lyckligt lottad som inte har såna människor i min omgivning. I mitt fall är de mer undrande hur ofta, hur mycket, när går nästa lopp osv...snarare är de imponerade över att jag som heltid
Usch då, vilket bekymmer folk verkar ha om Ert tränande! Måste vara lyckligt lottad som inte har såna människor i min omgivning. I mitt fall är de mer undrande hur ofta, hur mycket, när går nästa lopp osv...snarare är de imponerade över att jag som heltid
Quote from Camilla Höög on 17 November 2008, 17:00Man kan väl säga till dem något i stil med:
"Vissa väljer att sitta hemma och titta på TV, bli feta, sjuka och belasta samhället medan andra lever ett aktivt liv, mår bra och är friska."
Man kan väl säga till dem något i stil med:
"Vissa väljer att sitta hemma och titta på TV, bli feta, sjuka och belasta samhället medan andra lever ett aktivt liv, mår bra och är friska."