Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fia-Lotta: Riktigt så menade jag ju inte 😉 Men det är tex ganska vanligt att farmor lyckas ringa när jag är och tränar (eftersom hon ringer vid den tiden när man är ledig) och när jag då ringer upp undrar hon vad jag gjorde när hon ringde..

Anders jag tränar själv 3-4 ggr i vecka,det är inte mycket tycker jag ,de finns ju de som träna 7 dgr i veckan,försök och få med dina kära på träning

>Sylvia. Men om det är nära och kära som mer eller mindre oroligt påpekar ens träning helt enkelt pga bristande kunskaper, då kan man väl inte bara "skita i det" ? Dels vill man ju inte att andra ska tycka att man bär sig dumt åt, och dels kanske man vill

Markus, det har Du så klart rätt i. Jag tänkte på kollegor, kompisar, chefer och den typen av omgivning. För, i min "nära-och-kära"-omgivning vet alla att jag tränar mycket, att jag gillar det och de ser att jag mår bra av det. Så de är aldrig "bekymrade"

Om det går att vinna en tråd så röstar jag på A Bohlin i den här... (t+)

Jag har fått hur många negativa reaktioner som helst på min träning. Ska inte tråka ut er med att rada upp alla här just nu. Men jag fick ett blogguppslag!

Kort kan jag bara säga att mamsen är på mig ständigt med:
-Tänk på att du är gammal nu!
-Tänk på a

En del har ju sagts här om den äldre generationens syn på tränande. Min pappa är så van så han sägar bara: ja ja gå du ut o spring av dej, el nåt liknande. Annat var det med min mamma men hon är borta sedan länge. Hon var klart orolig minns jag.

Men vär

Om jag jobbar med fällning/röjning med motorsåg en dag ligger jag på mellan 12 o 150 i puls i typ åtta timmar och ingen gnäller om överträning och farligheter. Och så har folk jobbat i hundra år.

Men när jag pratar om att åka VL/ÖS tre dagar på raken säg

Vad vi än gör väcker andra människors reaktioner och många av oss är inte nöjda med vad vi får höra.

Själv är jag lyckligt lottad; både mina närmaste och t.ex. mina arbetskamrater mer beundrar mig för min träning (möjligen för att jag är 60+) och jag bar

Mimmi - vilken sympatisk omgivning... NOT!!!
:@