Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 10:29Jag kan lugnt säga att jag inte tar det minsta illa upp om någon skulle kalla mig fjolla. För mig är det ett ord som används för att beskriva att något går emot den manliga stereotypen. Det har inget med mig att göra, och det är inget jag skulle ta åt mig
Jag kan lugnt säga att jag inte tar det minsta illa upp om någon skulle kalla mig fjolla. För mig är det ett ord som används för att beskriva att något går emot den manliga stereotypen. Det har inget med mig att göra, och det är inget jag skulle ta åt mig
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 10:37Att alltid anse att en man står högst i rang och att det därför är OK att kalla honom för nedsättande uttryck för att man slår uppåt är väldigt grovt.
Det skulle då betyda att kvinnliga makthavare som Mona Sahlin, Maud Olofsson eller Annika Falkengren sk
Att alltid anse att en man står högst i rang och att det därför är OK att kalla honom för nedsättande uttryck för att man slår uppåt är väldigt grovt.
Det skulle då betyda att kvinnliga makthavare som Mona Sahlin, Maud Olofsson eller Annika Falkengren sk
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 14:47Krister, jag ser att du fortfarande inte är i närheten att fatta vad jag menar.
Hade jag istället för att ta heterosexuella män som exempel, tagit kvinnor som exempel så hade jag skrivit följande:
- - -
Att säga till en kvinna att hon är en kärring är k
Krister, jag ser att du fortfarande inte är i närheten att fatta vad jag menar.
Hade jag istället för att ta heterosexuella män som exempel, tagit kvinnor som exempel så hade jag skrivit följande:
- - -
Att säga till en kvinna att hon är en kärring är k
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 14:50Anna-Karin, du har tydligen stenkoll på allas våra sexuella läggningar. Och vidare förstår jag det som att jag som kille inte får tycka till om ord som fjolla och våp, bara för att det är min fru eller dotter som är potentiella offer?
För övrigt väldigt
Anna-Karin, du har tydligen stenkoll på allas våra sexuella läggningar. Och vidare förstår jag det som att jag som kille inte får tycka till om ord som fjolla och våp, bara för att det är min fru eller dotter som är potentiella offer?
För övrigt väldigt
Quote from Christer Berg on 2 May 2010, 16:35Suck. Make till knepig tråd får man leta efter.
Från att en löpare skaffat tights, till tights vara eller inte vara, till förutfattade meningar med tights och läggningar och stereotyper i allmänhet till könsroller och förolämpningar.
Jösses...
*tittar
Suck. Make till knepig tråd får man leta efter.
Från att en löpare skaffat tights, till tights vara eller inte vara, till förutfattade meningar med tights och läggningar och stereotyper i allmänhet till könsroller och förolämpningar.
Jösses...
*tittar
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 18:03Tomas, och jag ser att du fortfarande inte är i närheten att fatta vad jag menar.
Ett sista försök: jag menar att det alltid är fel att använda nedsättande uttryck om andra oavsett vem som är avsändare eller mottagare. Samt att det är hyckleri att förfas
Tomas, och jag ser att du fortfarande inte är i närheten att fatta vad jag menar.
Ett sista försök: jag menar att det alltid är fel att använda nedsättande uttryck om andra oavsett vem som är avsändare eller mottagare. Samt att det är hyckleri att förfas
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 18:52En rekordlång tråd utan ett enda plumpt personpåhopp = All time high rekord. Bra jobbat oavsett sexuell omläggning.
En rekordlång tråd utan ett enda plumpt personpåhopp = All time high rekord. Bra jobbat oavsett sexuell omläggning.
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 18:56Apropå det någon eller några skrev i början av tråden, att endast snabba löpare "får" ha tajts:
En kompis till mig, en god motionär med 37 på milen, berättade efter att han hade sprungit ett mindre lopp:
- När vi stod där i startfållan fick jag se en kil
Apropå det någon eller några skrev i början av tråden, att endast snabba löpare "får" ha tajts:
En kompis till mig, en god motionär med 37 på milen, berättade efter att han hade sprungit ett mindre lopp:
- När vi stod där i startfållan fick jag se en kil
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 21:33Lena, så känner jag ofta. Att omgivande löpare oftast ser så fruktansvärt hardcore och snabba ut (trots att jag klär mig snarlikt). Som mest intensiv har den känslan varit i samband med deltagande i franska traillopp. Bilden nedan illustrerar väl "looken"
Lena, så känner jag ofta. Att omgivande löpare oftast ser så fruktansvärt hardcore och snabba ut (trots att jag klär mig snarlikt). Som mest intensiv har den känslan varit i samband med deltagande i franska traillopp. Bilden nedan illustrerar väl "looken"
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 10:11Jag bryter mitt löfte. Av den anledningen att efter jag läst igenom inläggen igen fattar varför jag och Krister så uppenbarligen pratar förbi varandra.
Jag sa i nåt tidigare inlägg att jag höll med Krister, och det jag håller med honom om är precis det h
Jag bryter mitt löfte. Av den anledningen att efter jag läst igenom inläggen igen fattar varför jag och Krister så uppenbarligen pratar förbi varandra.
Jag sa i nåt tidigare inlägg att jag höll med Krister, och det jag håller med honom om är precis det h