Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄntligen riktig löpare!?!
You need to log in to create posts and topics.

Våga Peter! Jag skulle helt klart uppskatta man med löparkjol i spåret. 😀

Henrik: Definiera vad som är "tjejigt"? Tänk sen över om din definition stämmer på alla tjejer överallt. Gör den det: Be my guest.

Ytterst tveksamt att den gör det.

"Våga Peter! Jag skulle helt klart uppskatta man med löparkjol i spåret. "

Det finns uppskatta och uppskatta. Menar du att du skulle vara imponerad eller road 🙂

Om man tänker efter så är det rätt orättvist att kvinnor kan bära manskläder utan att risk

Jag gillar inte örhängen på killar, det ser tjejigt ut.

Alla tjejer har ju inte örhängen, så nu har jag nog trampat i klaveret. Ber om ursäkt för min otroliga nedvärdering av tjejer. Ska passa mig nästa gång.

En annan mening på samma tema: Varför går du

@Peter: Lika delar av båda 🙂

Termer som "fjolligt", "tjejigt", "gayigt" är uttryck som associeras med sterotyper. De flesta vet hur en sådan person ser ut eller beter sig. Det betyder inte att det finns speciellt många sådana personer eller att en viss grupp är sådan i allmänhet.

De

Äsch, det är väl lika vågat att springa i sunkiga kläder.

Tycker tvärt om, att varenda en man stöter på då man är ute och springer ser ut som nikereklamer. Älskar att springa om såna där med tights och ipoddar i öronen. Det svider i själen på dom, det se

Malin.
Innan du tar i så du spricker med din moraliska pekpinne, så argumenterade jag faktiskt inte. Jag konstaterade bara faktum.
Sen om man förstår/gillar det språkbruket eller inte är en helt annan sak.

I slutändan så är det ändå upp till var och e

Stig: Man behöver inte vara ett dugg politiskt korrekt.
Man behöver bara vara medveten om att de ord man använder bestämmer hur man uppfattas.

Är man bekväm med att använda ordet gayigt som något självklart negativt får man väl köra på.
Och finna sig i a

A Bohlin: Det är rätt att läsaren tolkar det som skrivs, och bildar sig en uppfattning om den som skriver.

Men det är också sant att läsaren också i vissa fall uppfattar texten onödigt negativt, baserat på den egna självbilden eller uppfattningen.

Så fö