Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningöverpronation -> neutral
You need to log in to create posts and topics.

Christer, nej var har jag sagt att du tyckte det? Däremot tycker jag fortfarande man skall vara försiktig att exakt kopiera elitens upplägg. Oavsett.

När man ökar tempot i sin löpning kommer man väl automatiskt att börja springa på framfoten när det går tillräckligt fort. De flesta av oss springer inte speciellt snabbt. Speciellt inte på t.ex en mara så varför försöka att springa på framfoten då? Elitl

Citat mig själv, tidigare i trpden där källhänvisningen finns:

"Alla deltagarna i studien representerar givetvis inte den yppersta eliten. Därför tog man en ytterligare titt på resultatet där man endast inkluderade de 50 bästa manliga löparna. Resultaten

Annars förstår jag inte varför du skrev det i ett svar tlll mitt inlägg - orkar inte tjafsa om det ...

Lustigt nog läste jag just Janne Holméns artikel "Idrott och vetenskap" i senaste RW nu och han verkar hålla med mig! Han avslutar artikeln: "Det enda

Ja, om man vill bli vill bli elit och har förutsättningar för det, så äe det nog en ganska säker metod. Mn vi som varken har förutsättningar för eller mål att bli elit, hur skall viträna och tävla? Ingen rekommenderar väl 25-milsveckor till oss? Det skull

Man bör nog använda huvudet också!

Magnus, vi som varken har förutsättningar för eller mål att bli elit, hur skall vi träna och tävla?

Denna frågan är högst relevant och är en fråga jag själv ställt mig flera gånger.

Jag tror stenhårt på att vi ska anamma så mycket som möjligt av eliter

Märkligt.. själv så landar jag på mellanfoten/framfoten. Och ännu mer markerat på framfoten ju snabbare jag springer. (Ej elitlöpare) slapp ont i knän och ländrygg allteftersom jag bytte till lättare skor samt började springa på mellan/framfot.

Det gav

En hel del personer borde besöka mig just nu.

Mer ont hade jag efter mitt 1:a marathonlopp 1982. 40 mil träning innan. Skor på fötterna.

Nu i helgen har jag tagit mig 60K varar 42 barfota + 18 i skor typen tåskor.

Jag håller mest på Hampus andra inl

Det är nog helt individuellt hur man sätter i fötterna, och hur skorna är uppbyggda för att undvika skador, det ena är nog inte mer rätt än det andra, med åren lär man sig hur man skyddar sig mot skador. Jag springer på framfot när jag springer 400 m, i u