Quote from ellen olsson on 12 December 2010, 22:43Även om 16 mil i veckan skulle funka så lär det ta emot ordentligt med 64 mil i veckan 20 veckor senare. 😀
Även om 16 mil i veckan skulle funka så lär det ta emot ordentligt med 64 mil i veckan 20 veckor senare. 😀
Quote from Elias Engqvist on 12 December 2010, 22:44Nu är jag inte säker på vad du menar med "med viloveckor" men med 10% ökning varje vecka och vecka 1 = 10km så blir:
v10: 26km
v20: 67km
v40: 430km
v52: 1420kmSå visst ökar det så småningom men kanske inte på det sätt du skriver!
Nu är jag inte säker på vad du menar med "med viloveckor" men med 10% ökning varje vecka och vecka 1 = 10km så blir:
v10: 26km
v20: 67km
v40: 430km
v52: 1420km
Så visst ökar det så småningom men kanske inte på det sätt du skriver!
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 22:44Jag anara ett schackbräde och en hög med ris i bakgrunden... 😉
Jag anara ett schackbräde och en hög med ris i bakgrunden... 😉
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 22:47Jag får Mikaels första två år att bli en ökning på ca 1,5% i veckan. Kontrollräkna gärna.
Jag får Mikaels första två år att bli en ökning på ca 1,5% i veckan. Kontrollräkna gärna.
Quote from Catharina Brattlin on 12 December 2010, 22:48Som jag sa så skadar sig folk alldeles utmärkt även utan denna regel. 😉
Jag hade sprungit regelbundet i nästan tre år innan jag fick min första skada, varav flera halvmaror, och var alltså redan uppe i de distanserna.
Jackie, välj och vraka. Det är mån
Som jag sa så skadar sig folk alldeles utmärkt även utan denna regel. 😉
Jag hade sprungit regelbundet i nästan tre år innan jag fick min första skada, varav flera halvmaror, och var alltså redan uppe i de distanserna.
Jackie, välj och vraka. Det är mån
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 22:50Man får ta det för vad det är. Jag är helt säker på att jag lätt skulle kunna tredubbla min löpning till nästa vecka utan skador.
Ränta-på-ränta effekten gör procentuell ökning på det här sättet bisarr.
Man får ta det för vad det är. Jag är helt säker på att jag lätt skulle kunna tredubbla min löpning till nästa vecka utan skador.
Ränta-på-ränta effekten gör procentuell ökning på det här sättet bisarr.
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 22:51Nu tänkte jag skriva att en tredubbling av noll knappast bidrar till några skador men så insåg jag att Fredrik faktiskt har sprungit den här veckan. 😉
Nu tänkte jag skriva att en tredubbling av noll knappast bidrar till några skador men så insåg jag att Fredrik faktiskt har sprungit den här veckan. 😉
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 22:52Pfft...
Pfft...
Quote from Elias Engqvist on 12 December 2010, 22:531,41 skulle jag säga 🙂
Edit: Fan vad folk skriver mycket - detta var alltså ett svar på Magnus 1,5%-förslag.
Matte är roligare än 10%-regler...
1,41 skulle jag säga 🙂
Edit: Fan vad folk skriver mycket - detta var alltså ett svar på Magnus 1,5%-förslag.
Matte är roligare än 10%-regler...
Quote from Funbeat user on 12 December 2010, 22:53Jag vet inte var alla fick 10% veckan ifrån då jag faktiskt aldrig skrev vecka, vem skrev det?
Det fall jag har hört så är det såhär;
Starta på X i minst fyra veckor
öka med 10%
spring x + 10% (kalla det a) i tre veckor
ta en vilo/mindre träning vecka
ö
Jag vet inte var alla fick 10% veckan ifrån då jag faktiskt aldrig skrev vecka, vem skrev det?
Det fall jag har hört så är det såhär;
Starta på X i minst fyra veckor
öka med 10%
spring x + 10% (kalla det a) i tre veckor
ta en vilo/mindre träning vecka
ö