Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning1000 km under 2016
You need to log in to create posts and topics.

Bara för att jag skrev häromdagen att det går så bra och jag är så nöjd så drabbades jag av ett bakslag. Lugn löpning slutade vid 6,6 km med en explosiv kramp eller en lätt bristning i höger vad. Hade en liknande händelse i höstas och då tror jag det bero

Nä, fasen så trist 🙁 Det är inte "gubbvad"? Jag har inte drabbats av det själv, men det är andra som har beskrivit det på samma sätt. Att du skulle få vätskebrist redan efter 6,6 km känns märkligt om du inte har misskött dig å det grövsta innan.
__
Fredr

Det handlar inte om vätskebrist pga passets aggressiva utformning utan mer vad jag gjort, eller främst inte gjort, dagarna innan 🙂 Fest med efterföljande dagen efter finns med i bilden båda gångerna 🙂

Ah, så ett klassiskt exempel på "Är huvudet dumt får kroppen lida" 😉 Been there, done that...
Men då vet du ju hur du ska undvika det framöver iaf(t+)
__
Fredrik

Har också målet 1000km i år så jag kollar i tråden av och till.

Mitt högsta årsmål hittills, hoppas det går vägen!

BILD:http://www.funbeat.se/_images_streamed/person/goal_speedchart.aspx?GoalID=222645&Language=swe&DistanceUnit=km&cache=2016-02-16+09%3a1

Eller hur Fredrik. Svår balans ibland 😉
Misstänker att det blir vila minst en vecka. Fortfarande ganska mycket känning. Det visar sig imorgon när det står trampettövning på schemat. Det kräver snabb, explosiv löpning och det känns inte som det kommer at

Lycka till, Tobias! Glöm inte att skriva lite av och till hur det går så att vi kan stötta dig när du behöver 🙂

Hehe, ja, det är svårt det där, Franz. Man får helt enkelt se till att huvudet inte är för dumt... Bara lite lagom 😉

Min lugna vecka börjad

Efter nästan en vecka i ryggläge pga bihåleinflammation kunde jag köra en kort recovery run i fredags. Recovery run är att köra löpning och bara andas genom näsan. Det är bra för att öka mitrokondrier i muskler, enligt vad jag lärt mig, och i detta fallet

Här går det inte alls. Varit sjuk antagligen influensa nu i över en vecka. Febern är borta men hostan och snörvlet består. Och jag som tänkt åka ÖS om en vecka!?! Vi får väl se hur det går med den saken. Sugen på att starta i alla fall om jag känner mig o

Ok nu vilade jag från löpning i 8 dagar.
Igår söndag kände ja absolut ingenting i min vad. Hade simmat på morgonen och cyklat kort på eftermiddagen. Tänkte jag är ju ändå ombytt så jag provar en 3 km-runda. Det höll i drygt 2 km. Då tyckte jag det kittlad