Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning2340km under 2015
You need to log in to create posts and topics.

Annica: kör ett par veckopauser mellan B2B - inte för jag tror man nödvändigtvis går sönder (jag gillar att köra ett par på varandra), men du måste vila!

Ett möjligt schema är: Vila, Vila, ONS/TOR, Vila, LÖR/SÖN. Exempel: ONS 1h med styrka (tempo eller b

Jag har en plan jag följer, men inte in absurdum givetvis. Fast jag vet att den här modellen fungerar, det var så jag grejade Stockholm ultra 100km förra gången, så varför ändra ett vinnande koncept? 🙂

Nästa back-to-back kommer inte förrän om 4 veckor,

Hur har du spritt ut dina back-to-back Annica?

Varje block är 4 veckor: en lätt, en medel/tuff, en tuff och en ganska lätt som avslutning. I den tuffa tredje veckan ligger back-to-back-långpassen. Varje block är successivt mer distans än det förra, så det är extra viktigt att inte tjuva och springa me

Bra snack, ligger bra efter har enbart 270 km totalt, hur är statusen denna vecka ifall man bör ligga i fas?

455km idag, det är ungefär 6,4km/dag eller 45km/v hur man väljer att se på det.

Hur det går det för er alla.

Har haft en svacka men senaste veckan kommit igång då längdskidsäsongen är definitivt slut nu.

423 km totalt nu.

mvh d

Jag travar på, för det mesta i min ensamhet 🙂
Önskvärt är uppe i 628km, jag passerade 782km i helgen och lär samla ihop lite till senare idag. Vilovecka den här veckan, så det blir bara lugn, lätt löpning för hela slanten. Det är mys (L)

Bra Annica, jag fokuserar lite på fartträning, du då är du sugen på intervaller eller är det kvantitet som gäller?

mvh d

Än så länge blir det massor av distans, men det kommer lite intervaller och sådant också vad det lider 🙂
Än lockar det inte supermycket att gasa, det är så mysigt att bara springa och njuta nu när det är snöfritt och vår på riktigt! Bästa årstiden nu ty