Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning2340km under 2015
You need to log in to create posts and topics.

Eftersom det fortfarande är gott om snö, där jag bor, har det inte blivit så mycket utomhuslöpning hittills i år, utan fokus har legat på längskidåkning, där jag fick ihop 601,27 km, jan-mars. Sedan har det blivit mest träning på gym med styrketräning och

Är det en ju-jutsu-dräkt jag ser månne?

Ja, det stämmer, eller snarare en jiujitsudräkt, eftersom jag även tränar jiujitsu enligt Durewall-systemet.

Då får du din beskärda del av rörlighetsträning och styrka den vägen gissar jag. Tränade Jiu-jitsu för kanske 20 år sedan, därefter ju-jutsu, och hade jätteroligt. Kan sakna det ibland, det var kul träning.

Du ligger verkligen i med skidor, löpning, jiu

Intressant att höra att du har tränat jiujitsu också. I vilken klubb tränade du? Durewall-systemet?

I Nässjö Judo och jiu-jitsuklubb, tillsammans med ett gäng glada entusiaster. Vi var bl a med på ett läger i Göteborg tillsammans med Kurt Durewall, gissa om jag fick tunghäfta och blev jätteblyg bara för att han var med 🙂

Fortsätter med avvikelsen från huvudämnet, men, Annika, det var intressant att se att du har tränat i Nässjö Judo- och Jiujitsuklubb. Då kanske du har haft Curth Jonsson som instruktör. Jag träffade Curth många gånger på läger under 80-talet och Curth var

Fortsätter med avvikelsen från huvudämnet, men, Annika, det var intressant att se att du har tränat i Nässjö Judo- och Jiujitsuklubb. Då kanske du har haft Curth Jonsson som instruktör. Jag träffade Curth många gånger på läger under 80-talet och Curth var

Lite utvikningar gör inget tycker jag 😀
Kurre var min sensei, väldigt snäll och duktig! Det var han som fick mig intresserad av kampsport, och som visade att det finns mer än bara kampmomentet som är värt att träna på och tänka på. Jag tyckte om det, hel

Utvikningar är bra - de vidgar perspektiven. Har själv tränat liknande former. Vad gäller löpningen ligger jag dramatiskt efter, men det är som det skall vara. Vi har ju till nyårsafton 2016 på oss, eller hur? Kram till er alla från ett vintrigt Umeå.