Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 10:44Efter min 40-milsvecka vilade jag en vecka.
13 dagar efter 40-milsveckan sprang jag ett marathon ca 8 minuter över dåvarande personliga rekord - utan att ta i nämnvärt!!!
Efter min 40-milsvecka vilade jag en vecka.
13 dagar efter 40-milsveckan sprang jag ett marathon ca 8 minuter över dåvarande personliga rekord - utan att ta i nämnvärt!!!
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 10:57I våras när jag var två veckor i Portugal så körde jag ca. 200 km första veckan och drygt 250 km andra veckan. Jag hade en löpfri dag per vecka så ca. 450 km avverkades på 12 löpdagar. Första veckan tränade jag en hel del annat också. Jag tyckte det funka
I våras när jag var två veckor i Portugal så körde jag ca. 200 km första veckan och drygt 250 km andra veckan. Jag hade en löpfri dag per vecka så ca. 450 km avverkades på 12 löpdagar. Första veckan tränade jag en hel del annat också. Jag tyckte det funka
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 23:11kikade just på http://www.jarfallaok.se/klubben/nissar.php
där står.....
6 juli 2011Jag har tittat på träningsvolymen hos några av tidernas bästa långdistanslöpare. I den statistiken kan man utläsa att de bästa loppen är gjorda av löpare som tränat me
kikade just på http://www.jarfallaok.se/klubben/nissar.php
där står.....
6 juli 2011
Jag har tittat på träningsvolymen hos några av tidernas bästa långdistanslöpare. I den statistiken kan man utläsa att de bästa loppen är gjorda av löpare som tränat me
Quote from Funbeat user on 22 December 2011, 11:12Det är häftigt att kroppen kan anpassa sig till så mycket träning och att de dessutom även fick ut något av det... Hatten av!
Det är häftigt att kroppen kan anpassa sig till så mycket träning och att de dessutom även fick ut något av det... Hatten av!
Quote from Funbeat user on 22 December 2011, 11:48Kroppen är fantastisk. (t+)
Det gäller dock att lyssna på den. 😉
Kroppen är fantastisk. (t+)
Det gäller dock att lyssna på den. 😉
Quote from Funbeat user on 22 December 2011, 12:38Tim Noakes genomgång i Lore indikerar att flera av de allra största världsidrottarna genom tiderna mycket väl kan ha varit övertränade under en stor del av tiden och därmed kan ha kortat av sina karriärer med många år. Vila är underskattat.
Tim Noakes genomgång i Lore indikerar att flera av de allra största världsidrottarna genom tiderna mycket väl kan ha varit övertränade under en stor del av tiden och därmed kan ha kortat av sina karriärer med många år. Vila är underskattat.
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 22:46Prövade igår att springa 2 mil före lunch och 2 mil på kvällen. Gick bättre än jag trodde, första passet var jag väldigt trött, tror jag hade ätit dåligt innan. Jag har förstått att bakelser och sånt är måstemat for att springa långt, så det blev mycket t
Prövade igår att springa 2 mil före lunch och 2 mil på kvällen. Gick bättre än jag trodde, första passet var jag väldigt trött, tror jag hade ätit dåligt innan. Jag har förstått att bakelser och sånt är måstemat for att springa långt, så det blev mycket t
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 12:01Bra att du förbereder dig 🙂 Sprang du på samma underlag? kanske läge att köra 3 pass istället? Morgonjogg 10km, frukost fm: 15km, em: 15km och några semlor i mellan/under passen 😉
Bra att du förbereder dig 🙂 Sprang du på samma underlag? kanske läge att köra 3 pass istället? Morgonjogg 10km, frukost fm: 15km, em: 15km och några semlor i mellan/under passen 😉
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 14:03Aha, semlor är bättre än gräddtårta?!
Aha, semlor är bättre än gräddtårta?!
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 14:20Vi går ju snart in i semeltider tänkte jag ;o)
Vi går ju snart in i semeltider tänkte jag ;o)