Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumBarfotalöpningAnybody out there?
You need to log in to create posts and topics.

Med _lite_ menade jag inte halvdan utan kort sträcka/kortare tid snarare.

Om man aktivt strävar efter att landa på framfoten så landar man med spända muskler i vad och fot, vilket lätt leder till skador. När man landar med foten nära kroppen istället för framför kroppen så undviker man automatiskt att landa på hälen, och det ko

Jag har provat ett fåtal pass med Fivefingers (3x6 km) och några kortare med FeelMax Panka (3x3 km). Två sanslöst sköna skotyper för den som inte har mod och fotsula (ännu) för barfotalöpning.
Fivefingers kan ge små blåsor/skavsår mellan tårna om man inte

Jag har sprungit i vikram fivefingers nu några veckor och tycker mycket om det. jag känner tydligt att jag landa mycket mjukare när jag springer så än om jag springer i vanliga löppskor. nuförtiden kan jag springa en mil på framfoten utan träningsverk eft

Har läst om barfotalöpning ett tag och kolla in FiveFingers mm. Men med det underbara vädret nu så kunde jag inte avhålla mig för att testa, jag drog ut på det vanliga joggingspåret barfota. Så underbart skönt! Varför finns skor? Fast i november är det ka

Jag springer på varierande underlag. Asfalt, grusvägar och stigar, vad som helst.

Favoritunderlaget är barriga skogsstigar med mycket rötter och stenar. (Det är min favorit även med skor). Asfalt funkar förvånadsvärt bra om man håller utkik efter de e

"Favoritunderlaget är barriga skogsstigar med mycket rötter och stenar"
Barriga stigar håller jag med om (efter min första runda), men mycket rötter och stenar kräver nog lite mer erfarenhet än vad jag har (än så länge 🙂 )

Vad gör alla barfotalöpare p

Jajjemensan! jag har sprungit ca 5 månader med mina fivefingers nu och ibland även barfota.
Jag kommer springa bellmanstafetten i år med mina på.

VFF är aningen hala i snö - men dom funkar .. .
(tog premiärturen i vintras när det var 30cm snö/slask ute)

Jag har inte testat själv men det finns de som springer utan strumpor i skorna även vintertid så det kan ju gå med VFF. Det är ju inte helt omöjligt att det går att härda ut kylan tills cirkulationen i fötterna kommit igång. De som kör Flow kan ju inte ha