Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Jag skojar lite, jag tjatar ytterst försiktigt! Jag försöker mest uppmuntra och pusha på lite.
Allt grundar sig i att jag vill att hon ska må så bra som möjligt, och man mår bra av träning."

*puh* Så skönt att läsa! När jag läste ditt inledande inlägg s

Jag tror du skall fråga sig själv hur viktigt det är för dig att hon börjar träna.
Att byta livsstil är inte enkelt och skall man göra det skall det ju definitivt komma ur egen vilja.

Att hon ger sig ut och springer 10 km för din skull och tycker det är

Är det bara jag som tycker det ör vansinne att springa en hel mil med nån som är otränad? O_O

Själv började jag med 2 km långa rundor med gång och jogg blandat, cirka 200-300 meter löpning mellan gåvilorna...

Uppmuntran är nog det som de flesta noviser

Jo jag ser ngn som blir utsläpad runt LOK-milen framför mig, dessutom :/
Men att hon sedan kom runt under 60 minuter låter för mig som att hon är i hyfsad form, det är därför jag undrar om hon rör sig mkt i jobbet, eller går och cyklar till jobbet eller n

Nej, jag tänkte också tanken att det kanske var lite mastigt att börja med. De flesta brukar vara lite obekväma med att vara helt slut efter ett pass om de inte har vana, utan vill helst börja med något som de vet att de klarar av och kan avsluta på uppåt

1. Tränar gör man får sin egen skull och inte för någon annans.

2. Springa 1 mil som helt löp-ovan är ju bara fullständigt korkat och lär döda all träningslust som evt existerat.

Min erfarenhet är att man aldrig skall tro att man kan påverka sin partner i ett förhållande att ändra på något. Det måste komma inifrån. Jag tror det finns många förhållande som spruckit när "den andre vägrar bättra sig".

Däremot fungerar det nog bättre

Jag hatade löpträning tidigare av olika anledningar (främst för att jag hade dålig teknik tror jag).

Men jag fick lite vägledning av min man som sprungit hela livet och även gjort flera maror och då blev det roligare. Han tjatade aldrig om att jag skulle

10 km!!! Varför började ni inte med typ 2 km? Att hon tog sig runt, och på så bra tid dessutom!! Jag hoppas hon inte ger upp, för som du säger, löpning = livskvalitet.

Varför skall man börja med 2km om man springer milen under 60?
I vanliga fall är ju milen väldigt långt för en nybörjare men 2km? Det här verkar ju heller inte vara ett vanligt fall utan hon är ju onekligen hyfsat vältränad trots att hon inte är det?