Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 14:06Varför ska man *inte* börja med 2 km? Vältränad eller ej, om det gäller att hitta tjusningen med att springa så är det väl mycket bättre att köra för kort än för långt i början?
I övrigt verkar t ex Therese T:s man ha en väldigt bra strategi 🙂 Sällar m
Varför ska man *inte* börja med 2 km? Vältränad eller ej, om det gäller att hitta tjusningen med att springa så är det väl mycket bättre att köra för kort än för långt i början?
I övrigt verkar t ex Therese T:s man ha en väldigt bra strategi 🙂 Sällar m
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 14:09Din sambo gjorde en jätteinsats med 10 km, men om hon tycker det är tråkigt att springa är det kanske inte hennes kondis som ska sätta ramen för de första rundorna, utan hennes tålamod/huvud. 20 minuter löpning kanske är enough, och sen 25, och sen 30...
Din sambo gjorde en jätteinsats med 10 km, men om hon tycker det är tråkigt att springa är det kanske inte hennes kondis som ska sätta ramen för de första rundorna, utan hennes tålamod/huvud. 20 minuter löpning kanske är enough, och sen 25, och sen 30...
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 14:461. köp snygga löpkläder o skor till henne
2. muta nån av hennes bästisar att be henne börja träna tillsammans
1. köp snygga löpkläder o skor till henne
2. muta nån av hennes bästisar att be henne börja träna tillsammans
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 15:42He He, kul att tråden engagerar så många!
Jag skulle vilja förtydliga en sak.
När hon gav sig ut och sprang 10 km, gjorde hon det på eget initiativ. Jag var inte med, men hon fick låna min GPS klocka.
10 km på 59:40 stod det när hon kom tillbaka. Ett ga
He He, kul att tråden engagerar så många!
Jag skulle vilja förtydliga en sak.
När hon gav sig ut och sprang 10 km, gjorde hon det på eget initiativ. Jag var inte med, men hon fick låna min GPS klocka.
10 km på 59:40 stod det när hon kom tillbaka. Ett ga
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 15:46fråga henne vad hon gillar att göra!! man kan inte utgå från att alla "kommer att gilla löpning till slut" för även om det är en bra motionsform så är det enligt vissa dödligt tråkigt!
ta med henne på zumba-pass och ge allt du har på det om hon gillar dan
fråga henne vad hon gillar att göra!! man kan inte utgå från att alla "kommer att gilla löpning till slut" för även om det är en bra motionsform så är det enligt vissa dödligt tråkigt!
ta med henne på zumba-pass och ge allt du har på det om hon gillar dan
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 15:51Utgår jag från mig själv hade jag nog uppskattat en spark i röven från partner eller närstående, gärna med stålhätta, så kanske jag inte väntat så jävla länge med att börja löpträna.
Utgår jag från mig själv hade jag nog uppskattat en spark i röven från partner eller närstående, gärna med stålhätta, så kanske jag inte väntat så jävla länge med att börja löpträna.
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 15:53Till saken hör att vi bor på landet. Det är miltals till närmaste zumba pass och andra organiserade aktiviteter. Det ställer lite högre krav på ens egen kreativitet, när det gäller att hitta roliga träningsformer.
Jag håller på och bygger ett litet utomhu
Till saken hör att vi bor på landet. Det är miltals till närmaste zumba pass och andra organiserade aktiviteter. Det ställer lite högre krav på ens egen kreativitet, när det gäller att hitta roliga träningsformer.
Jag håller på och bygger ett litet utomhu
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 15:55Leif: Bra talat, visst är det väl så i många fall.
Leif: Bra talat, visst är det väl så i många fall.
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 15:59För många är nog det en milt uttryckt imponerande första löptur, på gränsen till dumdristig, men det beror ju på just hennes förutsättningar. Nu är jag inte den som ska kasta sten i den här frågan eftersom jag har en tendens att göra liknande saker då och
För många är nog det en milt uttryckt imponerande första löptur, på gränsen till dumdristig, men det beror ju på just hennes förutsättningar. Nu är jag inte den som ska kasta sten i den här frågan eftersom jag har en tendens att göra liknande saker då och
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 16:15Hon har helt klart ambitionen att sticka ut igen, fastän hon inte tycker det är kul.
Hon hoppas precis som jag att hon med tiden kommer att tycka om det.
Hon har helt klart ambitionen att sticka ut igen, fastän hon inte tycker det är kul.
Hon hoppas precis som jag att hon med tiden kommer att tycka om det.