Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt känna sig trygg....
You need to log in to create posts and topics.

2009 tror jag att det var då jag blev överfallen två gånger av hundar...trots att föraren var nära...ja en gång var hon på ryggen av sin häst å lite vid sidan om typ. Kollade då på Valbo köpcentrum om det fanns något som man kunde ha för att avskräcka des

Jag håller med, det är sjukt att man ska behöva tänka i de banorna! Själv hade jag under en period med mig ett överfallslarm (typ Clas Olsson-modell) men en liten burk hårspray är också bra. Hade jag kunnat ha hund med mig hade jag helst haft det; bra sky

De flesta knäppa gubbar träffar ni på i hemmet.

Nyckelknippan har du väl med dig när du är ute och springer? Det är ju superlagligt 🙂

parfym är inte dumt heller kanske. Rätt in i ögonen så kan inget mer hända (har själv råkat ut för det som barn så jag vet hur mycket det svider)

Väldigt mycket bättre att tänka i de banorna innan det hänt något, än efter.

Som någon sa. Nycklar kan göra rätt mycket skada och dom har du ju säkert med dig. Hårspray/parfym skulle jag inte ta med av den enkla anledningen att det lätt kan användas mot en själv om förövaren får tag på den.

Hoppsan, den blev dubbel...

det Sara skriver är en sak man _alltid_ ska tänka på; räkna med att det du beväpnar dig med kan användas mot dig själv.
Larm är i så fall det bästa!

Kan bara hålla med Anders. Skippa musiken i öronen. Jag skrämde själv halt ihäl en kvinna förra helgen då jag var ute och sprang,då hon inte upptäckte mej förrän jag var strax ikapp henne. Vad som är lagligt eller inte tycker jag man ska strunta i,freda s