Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 12:34Utomhus springer jag alltid med min hund och känner mig trygg oavsett vilken tid på dygnet jag är ute.
Utom en gång när vi var längst inne i skogen och han plötsligt börjar krypa bakom benen på mig. När en rottweiler blir rädd är det garanterat för något
Utomhus springer jag alltid med min hund och känner mig trygg oavsett vilken tid på dygnet jag är ute.
Utom en gång när vi var längst inne i skogen och han plötsligt börjar krypa bakom benen på mig. När en rottweiler blir rädd är det garanterat för något
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 05:41Spring mellan 5-6 på morgonen, sällan man möter NÅN då..
Spring mellan 5-6 på morgonen, sällan man möter NÅN då..
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 22:21Har också tänkt på detta. Håller helt med om att höga skrik och välriktade spark är bra! Lite mera tveksam till om man hinner få upp sprejer och nycklar i en oväntad situation. För mig är den personliga säkerheten en morot till att träna snabbhet, för att
Har också tänkt på detta. Håller helt med om att höga skrik och välriktade spark är bra! Lite mera tveksam till om man hinner få upp sprejer och nycklar i en oväntad situation. För mig är den personliga säkerheten en morot till att träna snabbhet, för att
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 22:52Det finns redan massor med bra svar, men det är möjligt att komplettera med följande:
Nycklar är riktigt bra. Greppa ett ordentligt tag runt dem, så att en av nycklarna skapar en spets som sticker ut vid lillfingret. När du sedan blir överfallen hugger d
Det finns redan massor med bra svar, men det är möjligt att komplettera med följande:
Nycklar är riktigt bra. Greppa ett ordentligt tag runt dem, så att en av nycklarna skapar en spets som sticker ut vid lillfingret. När du sedan blir överfallen hugger d
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 22:58Samtidigt ska man vara medveten om att det är väldigt svårt att försvara sig mot någon som väger 20 kg mer oavsett om man är man eller kvinna.
Samtidigt ska man vara medveten om att det är väldigt svårt att försvara sig mot någon som väger 20 kg mer oavsett om man är man eller kvinna.
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 23:56Har faktiskt knep och knåpat ihop en egen grej, det är en rätt så tjock kedja, i ena änden sitter en metallklump och i den andra en grov nyckelring som ska sättas på fingret, rullar ihop kedjan som får plats i min hand....så där, perfekt!
Tack ännu en gån
Har faktiskt knep och knåpat ihop en egen grej, det är en rätt så tjock kedja, i ena änden sitter en metallklump och i den andra en grov nyckelring som ska sättas på fingret, rullar ihop kedjan som får plats i min hand....så där, perfekt!
Tack ännu en gån
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 08:30Håller helt med KS. Nån som vill tipsa mig om hur jag lättast försvarar mig mot en musklig & sprintsnabb ryska på 100 kg som bestämt sig för att överfalla mig då jag inte är beredd? Om hon sen lyckas tvinga upp min ena arm bakom ryggen och bända till så a
Håller helt med KS. Nån som vill tipsa mig om hur jag lättast försvarar mig mot en musklig & sprintsnabb ryska på 100 kg som bestämt sig för att överfalla mig då jag inte är beredd? Om hon sen lyckas tvinga upp min ena arm bakom ryggen och bända till så a
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 08:39och sedan kom ni hem och fick spö av någon närstående för att ni har varit ute.
och sedan kom ni hem och fick spö av någon närstående för att ni har varit ute.
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 08:41😉
😉
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 08:44Har ni många muskliga ryskor där hemma eller? 😉
Kan man prata sig ur en sån situation? Med lite tur är det inte vad förövaren förväntar sig... Är inte jakten, våldet och upphetsningen i sig en del av spänningen? Vad händer om man spelar död? Det är inge
Har ni många muskliga ryskor där hemma eller? 😉
Kan man prata sig ur en sån situation? Med lite tur är det inte vad förövaren förväntar sig... Är inte jakten, våldet och upphetsningen i sig en del av spänningen? Vad händer om man spelar död? Det är inge