Quote from Elias Engqvist on 26 January 2012, 08:51Svårt att prata sig ur en sån situation om man inte kan ryska!
Edit: Och "spela död" funkar inte mot nekrofiler!
Svårt att prata sig ur en sån situation om man inte kan ryska!
Edit: Och "spela död" funkar inte mot nekrofiler!
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 08:55Hmm!... Bra poänger där... Prata sunt fungerar inte på paranoida/schizofrener eller andra galningar heller... Men jag har hört en historia från en tjej som faktiskt lyckats prata sig ur en sån situation. Undrade bara hur vanligt/användbart det är...
Hmm!... Bra poänger där... Prata sunt fungerar inte på paranoida/schizofrener eller andra galningar heller... Men jag har hört en historia från en tjej som faktiskt lyckats prata sig ur en sån situation. Undrade bara hur vanligt/användbart det är...
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 09:04Nekrofiler föredrar väl kallt kött?
Nekrofiler föredrar väl kallt kött?
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 09:17De vill ha dödsryckningar som extra krydda.
De vill ha dödsryckningar som extra krydda.
Quote from Elias Engqvist on 26 January 2012, 09:39Ok, jag ändrar det till "det funkar inte mot en som spelar nekrofil"
Ok, jag ändrar det till "det funkar inte mot en som spelar nekrofil"
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 10:16Marie, det där med att slåss med en kedja som sitter i en ring runt fingret, jag hoppas du tar loss ringen först, det låter som ett recept för ett avslitet finger om du fastnar någonstans i handgemäng.
Marie, det där med att slåss med en kedja som sitter i en ring runt fingret, jag hoppas du tar loss ringen först, det låter som ett recept för ett avslitet finger om du fastnar någonstans i handgemäng.
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 10:29mmm, att uppfinna egna vapen känns inte som en höjdare!
Och det här med vapen av alla slag - jag tror ju att i de flesta fall av överfall så är det första som händer ett kraftigt (över)våld, efter det tror jag inte nån av oss klarar slå tillbaka tillräck
mmm, att uppfinna egna vapen känns inte som en höjdare!
Och det här med vapen av alla slag - jag tror ju att i de flesta fall av överfall så är det första som händer ett kraftigt (över)våld, efter det tror jag inte nån av oss klarar slå tillbaka tillräck
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 10:40Om vi går tillbaka till originalfrågan "att känna sig trygg" och tar fasta på "känna" så tror jag inte att den som har med sig ett vapen på sin löprunda kommer ifrån otrygghetskänslan, snarare tvärtom.
Dessutom finns det kanske skäl att peka på det jurid
Om vi går tillbaka till originalfrågan "att känna sig trygg" och tar fasta på "känna" så tror jag inte att den som har med sig ett vapen på sin löprunda kommer ifrån otrygghetskänslan, snarare tvärtom.
Dessutom finns det kanske skäl att peka på det jurid
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 10:47Min teori var mer att våld inte behövs om det inte finns motstånd. Spelar man gelégubbe, behövs det inte utföra våld och då KANSKE gärningsmannen reagerar med att slappna av. Detta var dock högst teoretiskt och jag hade personligen inte vågat testa i en s
Min teori var mer att våld inte behövs om det inte finns motstånd. Spelar man gelégubbe, behövs det inte utföra våld och då KANSKE gärningsmannen reagerar med att slappna av. Detta var dock högst teoretiskt och jag hade personligen inte vågat testa i en s
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 10:52Slår någon till kraftigt utan förvarning så har man ett dåligt utgångsläge. Sedan är jag rätt mycket som fp David, inne på att de farliga platserna inte är där vi tror, eller när vi tror, det har väl synts i en och annan tidigare diskussion.
Känner man o
Slår någon till kraftigt utan förvarning så har man ett dåligt utgångsläge. Sedan är jag rätt mycket som fp David, inne på att de farliga platserna inte är där vi tror, eller när vi tror, det har väl synts i en och annan tidigare diskussion.
Känner man o