Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt känna sig trygg....
You need to log in to create posts and topics.

Man känner att man vill springa där det finns människor, undvika platser där ingen hör om man behöver hjälp.
Men det är väldigt tråkigt att behöva tänka så....och ännu tråkigare är att känna rädsla
och vara på helspänn
Men tack för alla goda råd, man ka

Jag skulle tro att det absolut bästa är att springa tillsammans med någon eller några. I andra hand hundar. Dessa två alternativ avskräcker majoriteten. Beväpna sig med olika typer av vapen tror jag man ska akta sig för om man inte är väldigt säker i anvä

Man kan hyra in en Drönare.

Jag har en larm-app som är kopplad till min starke kusins mobiltelefon, den ger honom GPS-koordinatorerna med 10-15m fel 🙂 Vi har kollat och den funkar. Sen hinner väl mycket hända men det känns ändå tryggt att han kan ringa upp mig om jag skulle känna

Marna: Vad heter appen?

Moa, den heter Attack Alarm för Iphone finns annan variant till Android. Den jag har ska man trycka tre ggr på innan starke Alfs telefon ringer 🙂

tack! ska kolla upp detta och smyginstallera den på flickvännens telefon också!

De gånger jag blivit ansatt av hundar har allt oftast gått så fort att jag knappt hunnit blinka. Lucky Luke & Fantomen skulle förmodligen hinna dra fram sin spray, nycklar, basebollträn och pilla med sina appar innan det var försent. Inte jag.

Mot en bru

Jag höll på att bli våldtagen en gång men instinkten att försvara mig räddade mig förmodligen. En välriktad spark,så hårt jag kunde, mot den del av kroppen han ville använda på mig, fällde honom till marken och jag sprang för kung och fosterland.

Jag tror att du ska passa dig för Kungen. Han tar sig en frilla när han vill o behagar om inte Frau Stiff Lippe är med.