Quote from Elias Engqvist on 12 May 2009, 10:49Va? Sylvia kan säkert säga precis hur det är men jag trodde att man gjorde det var tredje/fjärde vecka högst?!
Va? Sylvia kan säkert säga precis hur det är men jag trodde att man gjorde det var tredje/fjärde vecka högst?!
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 10:52-> Christer. Jag har en sjukdom som heter hemokromatos vilket gör att min kropp lagrar alldeles för mycket järn. Det går inte bota men genom blodtapp ska jag komma ner i normala nivåer. När jag väl kommit ner till rätt nivå blir det blodgivning tre gånger
-> Christer. Jag har en sjukdom som heter hemokromatos vilket gör att min kropp lagrar alldeles för mycket järn. Det går inte bota men genom blodtapp ska jag komma ner i normala nivåer. När jag väl kommit ner till rätt nivå blir det blodgivning tre gånger
Quote from Elias Engqvist on 12 May 2009, 10:54Det var inte lätt att veta!
Det var inte lätt att veta!
Quote from Magnus Gelang on 12 May 2009, 10:56Ylva: Vet inte hur du kommer må eftersom du inte tappar blod av den vanligaste anledningen. Men när jag lämnar blod (var 4:e månad eftersom jag är kvinna) så är jag lite orkeslös den dagen jag har lämnat. Kan utan problem gå en rask promenad, men orkar in
Ylva: Vet inte hur du kommer må eftersom du inte tappar blod av den vanligaste anledningen. Men när jag lämnar blod (var 4:e månad eftersom jag är kvinna) så är jag lite orkeslös den dagen jag har lämnat. Kan utan problem gå en rask promenad, men orkar in
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 10:56Nä, det förstår jag! Tänkte bara inte på det när jag skrev första inlägget. Trodde att alla här var tankeläsare!
Nä, det förstår jag! Tänkte bara inte på det när jag skrev första inlägget. Trodde att alla här var tankeläsare!
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 14:10Bullen, ja mitt blod kan användas till andra. Jag är frisk i övrigt så jag passar på att göra en god gärning:) Tydligen kan mitt blod användas till alla blodgrupper för att jag är 0- eller vad det hette.
Eftersom jag under lång tid varit så trött har ja
Bullen, ja mitt blod kan användas till andra. Jag är frisk i övrigt så jag passar på att göra en god gärning:) Tydligen kan mitt blod användas till alla blodgrupper för att jag är 0- eller vad det hette.
Eftersom jag under lång tid varit så trött har ja
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 23:27Jag är blodgivare och lämnar sådär en gång i månaden ca eller var tredje vecka när blodbussen kommer förbi och jag har egentligen inte märkt något speciellt. Jag har fått rådet från sköterskorna som tappar att kanske dricka lite extra strax efteråt och un
Jag är blodgivare och lämnar sådär en gång i månaden ca eller var tredje vecka när blodbussen kommer förbi och jag har egentligen inte märkt något speciellt. Jag har fått rådet från sköterskorna som tappar att kanske dricka lite extra strax efteråt och un
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 23:36Angående vad man kan göra med pulsklockan: Min kan ställas i zoner där zon1 motsvarar lätt motion, lugn promenad i mitt fal, zon2 är lite mer ansträngning, ganska rask promenad som är ihållande i åtminstone 20-30 minuter ungefär och zon3 är jogging åtmins
Angående vad man kan göra med pulsklockan: Min kan ställas i zoner där zon1 motsvarar lätt motion, lugn promenad i mitt fal, zon2 är lite mer ansträngning, ganska rask promenad som är ihållande i åtminstone 20-30 minuter ungefär och zon3 är jogging åtmins
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 08:07Åh, tack så mycket för hjälpen! En pulsklocka blir det. Det är ju lika bra att ta reda på den bistra sanningen nu, pulsen värdelös.., för då får jag se förbättringen som komma skall:)
Åh, tack så mycket för hjälpen! En pulsklocka blir det. Det är ju lika bra att ta reda på den bistra sanningen nu, pulsen värdelös.., för då får jag se förbättringen som komma skall:)
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 08:24Jag gick ut och sprang en vanlig runda dagen efter jag lämnat blod (ca 24h) och var tvungen att stanna flera gånger för jag mådde så illa. En tjej i klubben blev övertygad om att jag säkert var gravid, för hur skulle annars JAG bli tvungen att STANNA unde
Jag gick ut och sprang en vanlig runda dagen efter jag lämnat blod (ca 24h) och var tvungen att stanna flera gånger för jag mådde så illa. En tjej i klubben blev övertygad om att jag säkert var gravid, för hur skulle annars JAG bli tvungen att STANNA unde