Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Ylva, sent svar kanske, men dock en liten hjälp på vägen. 🙂

Du tappas på blod för att Ditt sjukliga järnlager ska minskas. Detta kommer Du att få hålla på med tills normala nivåer uppnås och kan ta olika lång tid beroende på hur mycket järn som finns l

Nu har jag klarat av mitt första pass på nivå 2. Det innebär att man startar med rask promenad på ca 5 minuter (mitt blir 5,5 min), sen alternerar man jogg 90 sek med gång 120 sek i sammanlagt 20 minuter. Sen går jag hem igen, ca 5,5-6 minuter.

Benhinnor

Bra Bullen! Heja heja!

Jag hade precis samma känsla när jag tog klivet från 60 till 90 s också, det var ett ganska stort kliv. Jag låg kvar på den nivån en extra vecka innan jag vågade mig på 3 minutersnivån för mina ben behövde extra tid på sig att bli

Tack 🙂
Ja jag ska ju köra den nivån på söndag och sen på lördag nästa vecka (därmellan hinner jag inte med nån jogging) sen går det ytterligare en hel vecka till jag får ihop jogging igen så det blir nog samma nivå då också, sen får jag se hur det känns

Det är precis rätt tänkt att inte ha för bråttom! Det lärde jag mig och jag har helt klarat mig utan ansättning av löparknän eller stressfrakturer eller annat otrevligt som gör att man kanske måste avstå från löpningen under ganska lång tid.

Den här tråden är ju helt kanon!?
Jag har (efter ett helt liv av Våga Vägra Springa!) precis börjat jogga. Nu tänker jag kika på det här käcka programmet från soffan till 5km och försöka klura ut var jag hamnar på den skalan för dagen. Vet att jag klarar

En till som hittat programmet! Vad bra! Låt oss veta hur det går!

Rapport kommer imorgon, velar fortfarande lite om på vilken nivå jag vill börja.....
(eller imorgon och imorgon.. senare idaaag ju, technicalities...)

Heja Jessie! Gläd oss andra med rapporter av Anders-klass och du kommer att bli tiofalt återgäldad!

Hej Jessie.
Kul att du också hittat programmet, då är vi minst 3 som springer efter det programmet nu då. Jag ligger ju långt bakom dig, men jag hoppas kunna springa 5 km i augusti 🙂