Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Hoppar du över Workout 3 på den nivån då? För jag kikade lite på level 5 nu och blev lite stressad på att de tycker man ska köra ett pass då man förväntas springa 20 minuter i sträck... (#)
(hjälp?)

4 km på 14 minuter? Är inte det skitsnabbt?

Eh.. 4 km TOTALT med uppvärmning och nedsaktning och allt? Vad fick du 14 minuter ifrån? Det tog totalt 35 min.

Nej min fråga var till Anders 🙂 Han skrev:
"Min gamla slinga är för kort så nu blir det två varv på den i stället, ca 4 km och det blir precis lagom att gå och springa för det tar 14 minuter att ta sig runt den i lugnt mak."

Jag tror det står att två varv på slingan är 4km och att ETT varv tar 14 minuter i sakta mak. Borde kunna stämma med tanke på att t.o.m. snigel-Jessie tar 2km på ca 14 minuter... (H)

Jag tar mig friheten att tolka inlägget. Det ska förmodligen vara så att två varv motsvarar 4 km. Då blir det en mer rimlig hastighet för en nybörjare.

Edit. Ska nog vara snigel-Jack

Aaah, ja så kanske det ska tolkas,,,tack 😀

Bra jobbat Bullen å Anders!!??!....å nu har ni tydligen fått in en "starlady" i gänget oxså så bättre kan det väl inte bli. Hoppas att ni inte triggar varandra "för mycket" med era egna framsteg utan att ni kan köra ert eget race så att säga utan krav att

Ja det är 2 km på 14 minuter och två varv på 30 minuter! Så, nej det är inget världsrekord direkt men bra för att vara mig.

Workout 3 har jag inte kommit till ännu. Jag har sprungit ett pass där jag nästan orkade 2x8 minuter och ett pass där 2x8 minuter

Ja jag tycker ju att det är klokt att öka en nivå när kroppen säger att det är dags istället för att slaviskt följa schemat. När en viss nivå känns helt ok genomförbarn,,,då är det dags att höja tror jag, men inte förr 🙂