Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Nu har hon varit ute (jag fick ju inte följa med första gången 🙂 ) Jag tror att sträckan blev bara 2,1 ungefär,,,och av den sträckan joggade hon ca 1600 meter (varvade jogg/gå).
Tiden blev 15½ minut och hon var jättenöjd med sin insats 😀

Duktig Tjej (t+)

Tack, det ska jag hälsa henne 🙂 Hon skiner upp som en sol och suger åt sig som en svamp av att få beröm.

Och jag som har kommit ner på 8:30 i tempo på min standardrunda. Får ta i hårdare 🙂

Ta det lugnt du Anders. Se till att få upp längden på löprundorna först, farten kommer senare.

Anders: Hur håller du kol på tiden på intervallerna medans du joggar/går? Har du nån klocka du kan ställa in som piper med rätt intervall eller har du ett vanligt tidtagarur du tittar på?

Mycket bra Bullen...var det hon som ville att det skulle tas tid? Säg i så fall åt henne att skita i tiden å istället bara försöka hålla sig joggandes hela tiden i samma längd. Den sträckan är ju jättebra tycker jag. Tidsnojan den kommer ju ändå som ett b

Hehe, nej tidtagningen har liksom bara blivit en grej. Man tänker att om man joggar vissa bitar av den sträcka man tidigare gått så måste ju tiden bli mindre. Men egentligen är det ju inte så för man kan ju jogga skitsakta 😀 Vi har alltså tagit tid på st

Jag har en klocka med nedräkningsfunktion som håller koll på intervallen. Den piper efter förinställd tid, ungefär som en äggklocka. Då vet jag att det är dags att växla mellan gång/löpning och när jag växlar startar jag om nedräkningen igen.

Tempot mäte

Ja jag skulle vilja ha en klocka där jag redan innan passet kunde ställa in då t.ex 90 sek - 60 sek - 90 sek - 60 sek o.s.v i totalt 20 minuter.Eller ställa in 2 minuter - 2 minuter - 4 minuter - 3 minuter - 2 minuter -2 minuter - 4 minuter - 3 minuter

V