Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Garmin Forerunner 305 klarar av att skapa sådana pass, jag använder det ibland vid intervallträning och det fungerar utmärkt, man kan välja om intervallen ska vara styrd av tid eller sträcka.

Är det en klocka? Eller en pulsklocka? Eller vad är en Garmin forerunner? Och vad kostar en sån ungefär?

Klocka, pulsklocka, gps. Ca 2200 kr.

Oh shit,,,,nej det är jag inte beredd att punga ut med. Då får jag hålla koll med mobilen istället 🙂

Om du springer med mp3-spelare och är lite trixig kan du göra en egen playlist som plingar till i valda tidsintervall.

Här är en jättelång instruktion:

http://danterner.blogspot.com/2007/09/make-your-own-kind-of-music.html 🙂

Här är en lite kortare:

h

Enklare är då att lägga in låtar med önskad längd i rätt ordning. Mycket enkelt och kräver ingen instruktion.

Nja min plan är nog att springa utan musik i öronen eftersom jag planerar att ha med mig hunden och vill jag ha hörseln intakt 🙂
Men annars är det ju ett bra sätt att höra när det är dags att byta från jogg till gång, tack.

En äggaklocka borde fungera.

Sant, tack för idén.

Om du har en ipod kanske tillbehöret Nike+ är rätt för dig. Annars har Suunto en klocka som heter T4 som jag tror har de intervall som du behöver. Problemet med armbandsur är att deras larm är ofta svåra att höra och därför kanske tipset om Nike+ är bättr