Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 14:28Finns det barfotalöpare som ligger på en hyfsad mängd (typ 100km/v) och/eller gör bra resultat?
Finns det barfotalöpare som ligger på en hyfsad mängd (typ 100km/v) och/eller gör bra resultat?
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 15:29Olle, orienterare är löpare i platta skor. Vi använder samma fötter, och får samma skador som löpare i Asics GT2150. Eller ja, vi får väl lite annorlunda skador, det är mer belastning på vadmuskulaturen.
Att inte ta hänsyn till den mängden människor som
Olle, orienterare är löpare i platta skor. Vi använder samma fötter, och får samma skador som löpare i Asics GT2150. Eller ja, vi får väl lite annorlunda skador, det är mer belastning på vadmuskulaturen.
Att inte ta hänsyn till den mängden människor som
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 15:48Intressant tråd och framförallt, bra skriven artikel. Gillar ditt sätt att skriva.
Är motionär som gillar att springa för att det är skönt och kan väl skrämma upp mig själv i milen runt 40 minuter d.v.s. ingen riktig fartlöpare.
Jag är dock nyfiken på n
Intressant tråd och framförallt, bra skriven artikel. Gillar ditt sätt att skriva.
Är motionär som gillar att springa för att det är skönt och kan väl skrämma upp mig själv i milen runt 40 minuter d.v.s. ingen riktig fartlöpare.
Jag är dock nyfiken på n
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 16:01Barfotasuffixen blir allt mer tillskärpta, ser jag.
Barfotasuffixen blir allt mer tillskärpta, ser jag.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 16:10Varför får så många problem som går i flippflopp eller Converse?
Tunna skor utan häl. det borde vara samma som FF.
Varför får så många problem som går i flippflopp eller Converse?
Tunna skor utan häl. det borde vara samma som FF.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 17:07Rätta mig om jag har fel men nakna fötter, plimsoll, flippflopp, Converse, Inov8 X-talon 212 & alla andra orienteringsdojjor har väl just en minimal/obefintlig tå-häldiff gemensamt? Och de med korta vader - typ 99% av oss? - får problem om de inte kör med
Rätta mig om jag har fel men nakna fötter, plimsoll, flippflopp, Converse, Inov8 X-talon 212 & alla andra orienteringsdojjor har väl just en minimal/obefintlig tå-häldiff gemensamt? Och de med korta vader - typ 99% av oss? - får problem om de inte kör med
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 17:17En sanning finns, tror jag, och det är att det är nästan obefintligt med undersökningar som tydligt visar att skador minskar eller ökar på grund av olika skotyper.
Innan mer bevis finns så är helt enkelt det bästa att prova och välja det som man tycker k
En sanning finns, tror jag, och det är att det är nästan obefintligt med undersökningar som tydligt visar att skador minskar eller ökar på grund av olika skotyper.
Innan mer bevis finns så är helt enkelt det bästa att prova och välja det som man tycker k
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 17:32Bjarne: Jag skulle gissa att de som får problem av sådana skor inte har vant sina fötter vid dem utan bytt till dem rakt av så fort vädret tillåtit, med andra ord handlar det om ren överansträngning. Det är lite samma sak som någon som suttit still i 10 å
Bjarne: Jag skulle gissa att de som får problem av sådana skor inte har vant sina fötter vid dem utan bytt till dem rakt av så fort vädret tillåtit, med andra ord handlar det om ren överansträngning. Det är lite samma sak som någon som suttit still i 10 å
Quote from Catharina Brattlin on 19 August 2010, 17:43Ang flipflops, Converse och liknande platta skor;
Är det vanligt att man får problem av såna skor? Jag har liksom svårt att se skillnaden mellan att gå barfota (t ex i hemmet) och att gå i såna skor. Det borde väl vara samma sak?
Eller har alla fluffiga
Ang flipflops, Converse och liknande platta skor;
Är det vanligt att man får problem av såna skor? Jag har liksom svårt att se skillnaden mellan att gå barfota (t ex i hemmet) och att gå i såna skor. Det borde väl vara samma sak?
Eller har alla fluffiga
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 17:43Olle, låt oss inte fastna i siffror. Min huvud - enda - poäng är att de av oss som springer många timmar i veckan med orienteringsskor är precis lika mycket skadade (min subjektiva uppfattning). I min åldersgrupp är det få som inte är skadade (vad, hälsen
Olle, låt oss inte fastna i siffror. Min huvud - enda - poäng är att de av oss som springer många timmar i veckan med orienteringsskor är precis lika mycket skadade (min subjektiva uppfattning). I min åldersgrupp är det få som inte är skadade (vad, hälsen