Quote from Funbeat user on 10 February 2014, 21:31Sommar 2011: aldrig sprungit en meter (34 år), första mil efter någon månad på 54 minuter.
Sommar 2013: Berlin Marathon 3:14:29, springer milen under 41 på träning.Springer 2-3 ggr i veckan, aldrig mellanmjölk, bara kvalitet.
Sommar 2011: aldrig sprungit en meter (34 år), första mil efter någon månad på 54 minuter.
Sommar 2013: Berlin Marathon 3:14:29, springer milen under 41 på träning.
Springer 2-3 ggr i veckan, aldrig mellanmjölk, bara kvalitet.
Quote from Funbeat user on 11 February 2014, 10:22Jag sprang Midnattsloppet 2002 på strax över 40 min och tränade väl löpning några gånger i veckan, hade precis lagt av med karaten då. Sprang även LL på hösten på 2:24 (längsta passet inför låg på 18 km). Tränade allsidigt under vintern och våren med skid
Jag sprang Midnattsloppet 2002 på strax över 40 min och tränade väl löpning några gånger i veckan, hade precis lagt av med karaten då. Sprang även LL på hösten på 2:24 (längsta passet inför låg på 18 km). Tränade allsidigt under vintern och våren med skid
Quote from Funbeat user on 11 February 2014, 11:39Broloppet pingsthelgen 2000: ca 1.54 (om jag minns rätt). Delvis turistlöpning - jag stannade och fotade lite då och då - men jag fick kramp i vaderna mot slutet och blev riktigt ordentligt trött.
S:t Eriksloppet september 2001: 1.29.14
Broloppet pingsthelgen 2000: ca 1.54 (om jag minns rätt). Delvis turistlöpning - jag stannade och fotade lite då och då - men jag fick kramp i vaderna mot slutet och blev riktigt ordentligt trött.
S:t Eriksloppet september 2001: 1.29.14
Quote from Funbeat user on 11 February 2014, 12:09Stockholm Marathon 2012.
Det blåste, regnade och var så kallt att jag höll på att frysa bort. 5:00:03 blev den officiella tiden och jag var både glad och besviken samtidigt, för det var ju personbästa men 3 sekunder på fel sida 5 timmar.Jag kastade mi
Stockholm Marathon 2012.
Det blåste, regnade och var så kallt att jag höll på att frysa bort. 5:00:03 blev den officiella tiden och jag var både glad och besviken samtidigt, för det var ju personbästa men 3 sekunder på fel sida 5 timmar.
Jag kastade mi
Quote from Funbeat user on 11 February 2014, 14:42Tomas Ängshammar, Ebba Tulu Chalas nybörjare till 32:22 på milen på 3 veckor får hädanefter bli min måttstock. Nästan fånigt imponerande:-) Och dessutom i mitt hemmalopp Sicklaloppet!
(t+)
Tomas Ängshammar, Ebba Tulu Chalas nybörjare till 32:22 på milen på 3 veckor får hädanefter bli min måttstock. Nästan fånigt imponerande:-) Och dessutom i mitt hemmalopp Sicklaloppet!
(t+)
Quote from Funbeat user on 12 February 2014, 08:52Precis, en helt rimlig referens för alla oss andra att mäta oss emot. 😉
Enligt Uhrbom, som numera tränar med Ebba, kommer han rada upp milresultat sub 30 till sommaren så kurvan pekar fortfarande ganska brant mot stjärnorna. Bara att hoppas att han (och
Precis, en helt rimlig referens för alla oss andra att mäta oss emot. 😉
Enligt Uhrbom, som numera tränar med Ebba, kommer han rada upp milresultat sub 30 till sommaren så kurvan pekar fortfarande ganska brant mot stjärnorna. Bara att hoppas att han (och
Quote from Funbeat user on 12 February 2014, 09:32Vad kul att läsa om stora förbättringar!
Jag har inga som helst tider att komma med i tävlan!Men mot mig själv har jag tävlat genom åren och vunnit stort!
Jag lyckades 95 kg tung jogga mig runt mitt första vårrus på 40 minuter!
från att aldrig nånsin ti
Vad kul att läsa om stora förbättringar!
Jag har inga som helst tider att komma med i tävlan!
Men mot mig själv har jag tävlat genom åren och vunnit stort!
Jag lyckades 95 kg tung jogga mig runt mitt första vårrus på 40 minuter!
från att aldrig nånsin ti
Quote from Funbeat user on 12 February 2014, 14:15Ja, hoppas han håller sig skadefri! Och kul att han tränar med Uhrbom. Men allvarligt, sub 30 på milen är det väl inte så jättemånga här på Funbeat som fixar egentligen? Eller ens 32 minuter? Och detta trots åratal av fokuserad träning. Låter som om Ebbe
Ja, hoppas han håller sig skadefri! Och kul att han tränar med Uhrbom. Men allvarligt, sub 30 på milen är det väl inte så jättemånga här på Funbeat som fixar egentligen? Eller ens 32 minuter? Och detta trots åratal av fokuserad träning. Låter som om Ebbe
Quote from Jonny Persson on 12 February 2014, 14:20Mig veterligen är det bara en här på Fnubbit som sprungit milen under 30. 🙂
Mig veterligen är det bara en här på Fnubbit som sprungit milen under 30. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 February 2014, 14:27Nu måste du berätta Mackan, vem är det? Nyfiken! 🙂
Nu måste du berätta Mackan, vem är det? Nyfiken! 🙂