Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBittra erfarenheter....
You need to log in to create posts and topics.

Fia-Lotta, har du letat länge efter löpartights med nät i grenen? Ingen av mina tre par i olika modeller har nät i grenen (H)

Jag PM-ar butikstips. 😉

Nej, skämt å sido - alla mina har det upptäckte jag (Asics, Nike, Adidas). Dock inte vintertightsen. 🙂

underbart, Fia *viker mig av skratt* ...... ett av hans bästa löparminnen tror jag bestämt, hahaha (L)

Då jag mest orienterar så:

Om du springer första sträckan på 10-mila och alla andra fortsätter rakt fram över ängen så ligger kontrollen inte 300 m rakt ut åt vänster! (Var lååååååååååångt efter täten i mål, några år senare var jag 7:a i mål på första st

På tävling:
Kontrollera att det är vatten och inte sportdryck som du häller över huvudet för att svalka dig vid vätskestationen. Det blir så svårt att se med sportdryck i ögonen...

Iofs inte löpning, men:
Åk inte ner i tjälskott med rullskidor. Särskilt

Om möjligt kolla i förväg hur upploppet ser ut och var mållinjen är belägen, så ni inte riskerar att ta totalt slut innan ni når fram till mållinjen, efter att ha startat er patenterade slutspurt för tidigt. Prinsens minne 2007 är ett exempel där man såg

Gjorde samma sak i Lerumsloppet förra året. Spurtade förbi en kille för att inse att banan svängde vänster. Jag vann inte andra spurtduellen.

Stefan: ja där blir man allt lite lurad, man ser målet på rätt långt håll och sen tar det aldrig slut typ 🙂

Midnattsloppet i Stockholm var också himla lurigt upplopp. Upploppet startade med en sambaorkester som fick en att skena på fullständigt och det man såg blinka i fjärran var INTE mållinjen, det var ett avstängt rödljus. Mållinjen var betydligt längre bort

Är det kallt nog så syns inte is på stenar, men de är hala ändå, och det är inte skönt att sätta sig på sin fotled med sten som underlag. Vi får se om ngn dag om det bara blev en stukning eller om beneländet är spräckt.