Quote from Funbeat user on 21 December 2010, 08:31Får jag flika in en fråga där? När jag läst om effekten av intervaller runt tröskel och inervaller över tröskel kan jag inte se några större skillnader egentligen. Är det något väsentligt jag inte ser eller är det så att skillnaden i träningseffekt är mar
Får jag flika in en fråga där? När jag läst om effekten av intervaller runt tröskel och inervaller över tröskel kan jag inte se några större skillnader egentligen. Är det något väsentligt jag inte ser eller är det så att skillnaden i träningseffekt är mar
Quote from Funbeat user on 21 December 2010, 08:50För min del är det stor skillnad. Utan träning runt tröskelfart tappar jag snabbt uthållighet på längre distanser.
För min del är det stor skillnad. Utan träning runt tröskelfart tappar jag snabbt uthållighet på längre distanser.
Quote from Funbeat user on 21 December 2010, 08:58Ja det var den skillnaden jag hittade - uthållighet. Men båda passen verkar töja på tröskeln och syreupptagningsförmågan?
Ja det var den skillnaden jag hittade - uthållighet. Men båda passen verkar töja på tröskeln och syreupptagningsförmågan?
Quote from Funbeat user on 21 December 2010, 09:25Enligt Daniels ska det vara 8-9% skillnad mellan farten vid tröskel respektive VO2max. Enligt någon annan (Hudson? Canova?) är denna skillnaden tillräckligt liten för att träning på den ena farten ska ha en måttlig effekt på den andra farten. Men den en
Enligt Daniels ska det vara 8-9% skillnad mellan farten vid tröskel respektive VO2max. Enligt någon annan (Hudson? Canova?) är denna skillnaden tillräckligt liten för att träning på den ena farten ska ha en måttlig effekt på den andra farten. Men den en
Quote from Funbeat user on 21 December 2010, 09:39Bara så jag är med. Är snabbdistansen tröskelträning och 5x800m VO2-max-träning? På ett ungefär?
Bara så jag är med. Är snabbdistansen tröskelträning och 5x800m VO2-max-träning? På ett ungefär?
Quote from Funbeat user on 21 December 2010, 09:39Tack!
Tack!
Quote from Funbeat user on 21 December 2010, 09:51Magnus: Med långa vilointervaller, ungefär ja.
Magnus: Med långa vilointervaller, ungefär ja.
Quote from Elias Engqvist on 21 December 2010, 10:01Magnus du får regga minst 3min vila 🙂
Skillnaden mellan tröskelintervaller och VO2max-intervaller är att tröskelintervallerna körs i tröskelfart (tröskelpuls) med rel kort vila (typ 1 min) medan VO2-intervaller går som sagt fortare med betydligt längr
Magnus du får regga minst 3min vila 🙂
Skillnaden mellan tröskelintervaller och VO2max-intervaller är att tröskelintervallerna körs i tröskelfart (tröskelpuls) med rel kort vila (typ 1 min) medan VO2-intervaller går som sagt fortare med betydligt längr
Quote from Håkan Öhling on 21 December 2010, 10:03Från en som inte riktigt är med i tugget... Vad händer om man kör intervallerna (ex 5x1k) hårdare än tröskeln men ändå bara vilar en minut? Är det meningslöst då?
Från en som inte riktigt är med i tugget... Vad händer om man kör intervallerna (ex 5x1k) hårdare än tröskeln men ändå bara vilar en minut? Är det meningslöst då?
Quote from Funbeat user on 21 December 2010, 10:04Skillnad mellan tröskelintervaller och... ?
Skillnad mellan tröskelintervaller och... ?