Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBli snabbare!!!
You need to log in to create posts and topics.

Vet inte,jag är bara en papegoja som rabblar vad jag lärt mig .-)

Torbjörn: Min gissning är att du får en "större" träningseffekt (fast kanske inte nödvändigtvis "bättre", beroende på vilket syfte du har), men också en större återhämtningsbehov. Till exempel rekommenderar Brad Hudson ett pass på 5x1k i 5k-fart med 1-1,

Jag springer 5-10k i tröskelfart regelbundet just nu. Är det fel? (#)

Läste i boken Uthållighet som är skriven av div norska tränare att trenden går mot att köra en större andel av passen i högre tempo. För eliten beroende på att de knappt kan träna mer utan det är intensiteten som måste öka om de ska komma vidare.

Hur bl

Kristina: Om du tycker att 10km på 49 minuter är lätt, kanske du har underskattat din tröskelfart?

Jag har nu i höstas varit iväg och gjort ett tröskeltest och enligt det resultatet ligger jag på/strax över tröskelpuls. Känner ju att vad ska jag annars tro på om jag inte kan tro på blodproven? Jag springer på 92-93% av max så speciellt mycket har jag j

Säger du att din mjölksyretröskel ligger på 92-93% av maxpulsen? Är inte det extremt högt?

Shit vilken hostile take over Kristina gjorde av denna tråden. Inte snällt!

Förlåt, det var klantigt av mig! Fortsätt prata om TS inlägg! Det kändes som om ämnet gled iväg liksom och att det var fritt fram FLåååååt. 🙁

>>Får jag flika in en fråga där?

Hallå där, Kristina frågade faktiskt snällt! 🙂