Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBli snabbare
You need to log in to create posts and topics.

Jo Ida, det var därför jag skrev fartträning och gav lite exempel...naturligtvis ska du springa både kortare o längre intervaller.

Vad jag glömde att skriva och som är rätt viktigt är: Variera träningen! Variera löprundorna. Lägg in ett litet fartryck d

Jag har en helt annan fundering på hur jag vill lägga upp träningen; något i stil med vartannat pass gympa, core, aerobics, step kanske eller box 3-4 pass per vecka (beror på utbud, det blir ju sommar nu ....) Minimilängd på gruppassen 55 min, utom möjli

Å sen kommer jag och ställer till det genom att bara springa det jag tycker är kul, skönt och roligt. Och jag springer ändå marathon, även om jag inte är en fartfantom. För jag har bestämt mig för att farten kommer med tiden, erfarenheten och rutinen, jag

Sant, man ska inte lida sig igenom träningen, eller hur jag ska uttrycka det.
Det är ju kul att "plåga sig lagom", men ser man inte fram emot passen eller om det inte lossnar på fem minuter så att det är kul, hur kul är det då?
Fortsätter man?

Jag håller med dig helhjärtat, det ska vara så kul att man längar efter att få snöra på sig skorna igen. Då är det lagom 🙂

Lady Godiva: Tänk vad olika man är. 🙂 För min del skulle träningen aldrig bli av om jag inte hade ett schema att följa. Gillar verkligen att alltid veta exakt vad det är jag ska träna för dagen och tycker det är riktigt kul med förutbestämd distans och

Ida, det tror jag med ibland tills jag upptäcker att det kanske går bättre eller sämre än jag trodde, eller jag känner mig sugen på att testa hur snabbt jag kan springa (eller vad som nu ploppar upp för dagen) 🙂

Det som kväver en del är en trygghet för

Man kan ju tycka det är kul även om man följer schemat, särskilt om man märker att man blir bättre, att det blir lättare och roligare att springa.
Ett schema kan vara til hjälp så att man inte överdoserar också, eller så att man lägger tid i sin vardag fö

Jo, ska man springa så fritt måste man ha stora öron och lyssna ärligt på vad kroppen säger. Vill inte kroppen springa ska den inte göra det heller, men det ska inte blandas ihop med vanlig tröghet (det där man upplever när man är på väg till gymmet eller

Jag tackar för tipsen och råden. Och ja, jag har koll på att Göteborgsvarvet är en halv mara.. 😉 21 km om jag minns rätt och en mara är ju på 42 km.. om inte min hjärna helt har gått och lagt sig.

Tänkte jag kunde börja med Göteborgsvarvet nästa året oc