Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 19:38Jag låter alltid min kropp bestämma om det är läge för det jag planerat för dagen eller inte. Vid minsta tecken att kroppen eller själen inte är uppladdad ändrar jag planerna. Jag tränar hårt och vet att det inte är latmasken som talar utan att det finns
Jag låter alltid min kropp bestämma om det är läge för det jag planerat för dagen eller inte. Vid minsta tecken att kroppen eller själen inte är uppladdad ändrar jag planerna. Jag tränar hårt och vet att det inte är latmasken som talar utan att det finns
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 19:41Glömde en sak: Jag anser att en stark bukmuskulatur är A och O för att kunna springa snabbt å länge. Så länge du kan hålla buktrycket kan du hålla ett bra löpsteg (om fått till det vill säga). När du tappar buktrycket faller löpsteget och du blir trött. C
Glömde en sak: Jag anser att en stark bukmuskulatur är A och O för att kunna springa snabbt å länge. Så länge du kan hålla buktrycket kan du hålla ett bra löpsteg (om fått till det vill säga). När du tappar buktrycket faller löpsteget och du blir trött. C
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 19:51Jo mina bukmuskler vill jag få ordning på! Även om de är lite trasiga (#)
Jo mina bukmuskler vill jag få ordning på! Även om de är lite trasiga (#)
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 19:52>Glömde en sak: Jag anser att en stark bukmuskulatur är A och O för att kunna springa snabbt å länge. Så länge du kan hålla buktrycket kan du hålla ett bra löpsteg (om fått till det vill säga). När du tappar buktrycket faller löpsteget och du blir trött.
>Glömde en sak: Jag anser att en stark bukmuskulatur är A och O för att kunna springa snabbt å länge. Så länge du kan hålla buktrycket kan du hålla ett bra löpsteg (om fått till det vill säga). När du tappar buktrycket faller löpsteget och du blir trött.
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 19:54Bukmuskler, så man blir bättre på löpning genom att göra situps menar du?
För tillfället har jag bara 2 dagar i veckan över till löpning de andra dagarna går til taekwondo och cykling.
Är det värt att lägga in ett intervallpass i de 2 gångerna då eller ä
Bukmuskler, så man blir bättre på löpning genom att göra situps menar du?
För tillfället har jag bara 2 dagar i veckan över till löpning de andra dagarna går til taekwondo och cykling.
Är det värt att lägga in ett intervallpass i de 2 gångerna då eller ä
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 19:56Det var så lite så! 🙂
Just vikten av stark bukmuskulatur märks väldigt tydligt vid intervallträning tycker jag. Tillhör ju "dårarnas skara" som bara älskar intervaller - ju snabbare och hårdare, desto roligare. Men försök springa allt vad tygeln håller
Det var så lite så! 🙂
Just vikten av stark bukmuskulatur märks väldigt tydligt vid intervallträning tycker jag. Tillhör ju "dårarnas skara" som bara älskar intervaller - ju snabbare och hårdare, desto roligare. Men försök springa allt vad tygeln håller
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 19:57>Bukmuskler, så man blir bättre på löpning genom att göra situps menar du?
Jag svarar med några motfrågor istället 🙂
Hur bra tror det det går att andas om mittsektionen på kroppen säckar ihop och du inte orkar hålla ryggen rak?
Till core-sektionen av
>Bukmuskler, så man blir bättre på löpning genom att göra situps menar du?
Jag svarar med några motfrågor istället 🙂
Hur bra tror det det går att andas om mittsektionen på kroppen säckar ihop och du inte orkar hålla ryggen rak?
Till core-sektionen av
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 19:59Tränar du taekwondo bör du ha relativt god bålstyrka.
Tränar du taekwondo bör du ha relativt god bålstyrka.
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 21:47Vad är Coreträning?
Vad är Coreträning?
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 21:53Core träning är träning av de muskler som finns i magen och ländryggen. Det är Core-muskulaturen och deras förmåga att stödja din ryggrad som håller din kropp stabil och i balans.
Här skrivs det väldigt bra om just core, längst ner på sidan:
http://www.
Core träning är träning av de muskler som finns i magen och ländryggen. Det är Core-muskulaturen och deras förmåga att stödja din ryggrad som håller din kropp stabil och i balans.
Här skrivs det väldigt bra om just core, längst ner på sidan:
http://www.