Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Gissar på att GPS-filtreringen har att göra med hur noga appen mäter sträckan, eftersom dagens promenad skiljde 800m mellan funbeat och runkeeper.

Så om jag ställer om det till hög filtrering blir den nogrannare?
Annar gillade jag info på funbeat appen

Min GPS slutade rundan före mej. Saknar 6-7 km. Mobilt eller programet ?

Telefonen kanske? Jag har reggat två cykelrundor med min HTC Wildfire. Det funkade helt ua. Försökte däremot regga en lång trail med min HTC Desire och den rackarn dog redan efter 4 timmar = Urusel batteritid med GPS och Funbeat-programmet igång.

Tiden rullade på hela vägen hem. Det var sträckan som fick soppa torsk. Stoppade rundan när jag var framme hemma. Det blir ju fler vänder till jobbet så det blir ju lätt o se om det är återkommande.

Ska bli kul med Funbeat i min Galaxy S2. Kanske jag så småningom även kan synka min Garmin FR 610 till Funbeat-appen. KOOOLT 😀

Mikael : Hade du stäng ner skärmen?

Kommer utrustningen som tillval senare?

Niklas: ja, nedsläckt skärm.

Mikael : Ok ska kolla va min ARC klarar när viloperioden är klar.

Har kört några pass på min Desire HD har inte stött på några problem ännu. Inga bekymmer med batteriet heller. Det som jag sett är när man nyttjar den bara för att ex regga gymtid, så får man helt plötsligt en massa rundor i sina tidigare skapade rundor.

Körde en testrunda med Garmin FR305, iPjhoneappen och Androidappen igår men tyvärr valde Androidtelefonen att få slut på batteri PRECIS när jag tog upp telefonen för att spara rundan. Lurigt det där med sparande av state. När jag öppnade appen fanns givet