Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBli vass på tempo
You need to log in to create posts and topics.

Rätt föräldrar måste vara de som köper helkarbonhoj med såna där schyssta diskhjul som väger typ 3 kg. Sen en cyklocross för vintern och ett par olika cykelskor, aerohjälm,...osv...har tyvärr inga såna utan får nöja mig med en instegsracer. 🙂

Så då går

Rätt föräldrar ärver dessutom ned en massa bra egenskaper via generna. Kallas också talang. Därmed inte sagt att talangerna inte måste träna :-). Rätt utrustning är också bra. Vem kör formel1 i en gammal lf? (ja nu tog jag i rejält men ni förstod nog).

Främsta talangen är att kunna träna hårt (både mentalt och fysiskt)

Håller inte med, Nisse. Skulle i så fall sätta förmågan att prestera ensam som överskuggande förmågan att träna hårt.

Björn Daeli (en gång världen skidåkare) sade:

De säger att jag är talang på skidor, -det enda jag är talang på är att träna hårt ...

Björn hade garanterat långt ifrån rätt. Jag skulle förmodligen kunna träna hårdare än vem som helst inom vad som helst utan att alls bli bäst i nåt. Talanglös helt enkelt. Att tåla hård träning är en av egenskaperna men hårdast blir nog inte bäst utan för

Jag har slagit sådana på tempo som jag inte har en chans att slå på linje. Svaret på frågan är inte bara att träna hårt utan att träna rätt och att klara den mentala påfrestningen i att tävla utan att ha referensramar till vad mottävlanden presterar i sam

Björn D var ju i världseliten, det är inte många på detta forum...

I världstoppen handlar det om att tåla mycket träning och ligga på rätt sida om gränsen. För att göra det gäller det givetvis om att träna rätt också 😉

Björn D var väldigt astmatisk och det brukar hjälpa till?

Fredrik N:
Nu är du för hård mot dig själv.
Jag tror nästan alla kan blir väldigt bra.

Det handlar nog om att träna regelbundet, många år, målmedvetet.

Anders Gärderud tror jag det vad som sade :
För att bli bra inom löpning så krävs det 2 pass om dage