Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:06Det är stor skillnad på träningen.
Det är stor skillnad på träningen.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:06Flera gånger
Flera gånger
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:09Om vi utgår ifrån att alla i världseliten har en viss mängd talang, tål träning och är på rätt sida om skadelinjen. Dessutom vill de vinna allihop. Vad är det som gör att Fabian Canchelara vinner med minuten på tempo OS/VM? Det är ju hästlängder i de fart
Om vi utgår ifrån att alla i världseliten har en viss mängd talang, tål träning och är på rätt sida om skadelinjen. Dessutom vill de vinna allihop. Vad är det som gör att Fabian Canchelara vinner med minuten på tempo OS/VM? Det är ju hästlängder i de fart
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:09David:
Håller helt med dig. Det är stor skillnad på träning.Det jag ville ha sagt är att det tar mycket tid att bli bra i nåt.
Troligtvis ännu mera tid i cykel än löpning.
David:
Håller helt med dig. Det är stor skillnad på träning.
Det jag ville ha sagt är att det tar mycket tid att bli bra i nåt.
Troligtvis ännu mera tid i cykel än löpning.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:15Du borde hålla med mig oftare.
Du borde hålla med mig oftare.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:22Stefan:
Precis, jag har själv stött på många både i och utanför klubblivet som är grymt duktiga på snabbintensiv fysisk träning men mindre bra på distans och uthållighet samt tvärtom samtidigt som det finns de som är födda till allt över ett brett regist
Stefan:
Precis, jag har själv stött på många både i och utanför klubblivet som är grymt duktiga på snabbintensiv fysisk träning men mindre bra på distans och uthållighet samt tvärtom samtidigt som det finns de som är födda till allt över ett brett regist
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:29Tillbaka till frågeställaren som vill bli vassare på tempolopp på 4 mil och öka från 30 till 35 i snitt så är svaret kanske inte vad Fabbe gör jämfört med Gustav utan lite enklare än så. Mer cykling allround kommer att göra dig bättre. Distans, styrka, fa
Tillbaka till frågeställaren som vill bli vassare på tempolopp på 4 mil och öka från 30 till 35 i snitt så är svaret kanske inte vad Fabbe gör jämfört med Gustav utan lite enklare än så. Mer cykling allround kommer att göra dig bättre. Distans, styrka, fa
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 19:05Du behöver inte tänka på pace om du vill bli bättre på Tempo. Om du ligger i en mindre grupp på en cykeltävling och farten är uppskruvad till kanske 50-60 knyck och du tappar bara några decimeter så blir det jävligt jobbigt och mjölksyran bara sprutar ur
Du behöver inte tänka på pace om du vill bli bättre på Tempo. Om du ligger i en mindre grupp på en cykeltävling och farten är uppskruvad till kanske 50-60 knyck och du tappar bara några decimeter så blir det jävligt jobbigt och mjölksyran bara sprutar ur
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 19:32Beror inte kadensen på utväxlingen?
60/11 ger väll ingen avslappnad kadens, utan enbart strul i 60 km/h?
Beror inte kadensen på utväxlingen?
60/11 ger väll ingen avslappnad kadens, utan enbart strul i 60 km/h?
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 23:03För att köra tempo krävs så lite intelligens att till och med Fp. David skulle klara av det. Trodde jag i alla fall innan jag läste hans inlägg i den här tråden.
För att köra tempo krävs så lite intelligens att till och med Fp. David skulle klara av det. Trodde jag i alla fall innan jag läste hans inlägg i den här tråden.