Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatBlockera INTE Användare
You need to log in to create posts and topics.

God kväll!

Jag är en novis och skrev i en tråd att jag behövde hjälp och peppning med träning då jag är ovan. Fick väldigt snabbt ett svar att jag kunde skaffa ett jobb 5 mil bort och cykla fram och tillbaka till arbetet. Direkt kom en ny lustighet. Jag

Sara: Nu hör det till saken att jag gjorde just det när jag började cykla 1978.
Bodde i Höganäs och jobbade i Skromberga, ganska exakt fem mil enkelresa.

Väldigt bra träning och eftersom jag jobbade med ett ganska tungt arbete så behövde jag inte träna m

Sara: Jag förstår helt vad du menar,,,har sett en hel del såna trådar där man efter bara svar 2 eller 3 får "lustigheter" till svar och så ballar tråden ur och trådstartaren får inga seriösa svar på sin troligen seriösa fråga.
Tycker nog att man får tänka

Sara: Vad är felet med att cykla från och till jobbet??

Både att cykla och byta jobb är nyttigt (t+)

Fast hade jag haft fem mil till jobbet så hade jag inte velat cykla dit och hem.

Och inte bytar man jobb med ett sådant kriterie...

Det är nog bäst att undvika ordet "man" eftersom det generaliserar ditt uttalande till att gälla alla. Du skulle inte göra det, men jag har funderat flera gånger på att flytta eller byta jobb för att få längre sträcka dit.

Fast 2 mil är bättre för då kan

Om jag hade kunnat jobba hemma alla dagar med grisväder så hade fem mil till jobbet kunnat vara riktigt intressant. Inse hur mycket man skulle träna! 😉

Det är väl inget fel i att cykla 5 mil till jobbet om man har den tiden att lägga på restid och möjlighet att duscha när man kommer fram. Personligen har jag inget av ovanstående, men skulle gärna bo 30 minuters promenadväg från jobbet. Men det är ju bara

Sedan bodde jag i HBG och hade 2½ mil enkelresa till jobbet och det gick faktist att köra de flesta dagarna om året fast då tränade jag några timmar till på kvällarna.

Vi kan nog konstatera att vi är väldigt olika, både som personer och har även olika ba