Quote from Catharina Brattlin on 7 November 2010, 18:32Skulle också kunna tänka mig att köpa en buff (och ev funktionskläder) i merinoull, men undrar så klart vilket märke jag ska köpa, som garanterar att merinoullen inte kommer från producenter, som använder sig av mulesing. Nån som kan råda mig?
Skulle också kunna tänka mig att köpa en buff (och ev funktionskläder) i merinoull, men undrar så klart vilket märke jag ska köpa, som garanterar att merinoullen inte kommer från producenter, som använder sig av mulesing. Nån som kan råda mig?
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 18:38Jag köpte min på Naturkompaniet och den var garanterat inte från mulesade djur. Minns tyvärr inte märket, men jag tror inte dom har fler än ett märke.
Jag köpte min på Naturkompaniet och den var garanterat inte från mulesade djur. Minns tyvärr inte märket, men jag tror inte dom har fler än ett märke.
Quote from Catharina Brattlin on 7 November 2010, 18:44OK, tittade på merinoullsprodukter på deras sida. Hur ser jag att det garanteras att ullen inte är framställd så? Stod ingenting om det, vad jag kunde se.
Edit: jag hittade info om det. Tack för tipset Kristina. 🙂
OK, tittade på merinoullsprodukter på deras sida. Hur ser jag att det garanteras att ullen inte är framställd så? Stod ingenting om det, vad jag kunde se.
Edit: jag hittade info om det. Tack för tipset Kristina. 🙂
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 18:47Vassego!
Vassego!
Quote from ellen olsson on 7 November 2010, 18:55Marknaden för merinoullsprodukter med ull från får som utsatts för mulesing sjönk som en sten efter inslaget i Uppdrag Granskning(?) för ett par år sedan. Sedan dess har "alla" seriösa återförsäljare och tillverkare sett om sitt hus.
I den mån det förekom
Marknaden för merinoullsprodukter med ull från får som utsatts för mulesing sjönk som en sten efter inslaget i Uppdrag Granskning(?) för ett par år sedan. Sedan dess har "alla" seriösa återförsäljare och tillverkare sett om sitt hus.
I den mån det förekom
Quote from Catharina Brattlin on 7 November 2010, 19:09Tack Fredrik.
Tack Fredrik.
Quote from Funbeat user on 7 November 2010, 21:29Har smygit i denna tråden och nu kan jag inte hålla mig.
Älskar ull och jag tror många har helt fel uppfattning att det ska klia. Ullen har en massa fördela som jag inte ska gå in på alla just här men det som är med ull mot funktions underställ, mössor
Har smygit i denna tråden och nu kan jag inte hålla mig.
Älskar ull och jag tror många har helt fel uppfattning att det ska klia. Ullen har en massa fördela som jag inte ska gå in på alla just här men det som är med ull mot funktions underställ, mössor
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 09:05Tänkte köpa en buff i merinoull i julklapp till min fru och undrar lite över lämplig storlek.
Ni tjejer som kör buff - kör ni normalstorlek eller "women slim fit"?
Tackar på förhand!
Tänkte köpa en buff i merinoull i julklapp till min fru och undrar lite över lämplig storlek.
Ni tjejer som kör buff - kör ni normalstorlek eller "women slim fit"?
Tackar på förhand!
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 09:20Finns merinobuffarna i WSF?
Annars kör vi samma storlek alla i familjen, inklusive femåringen, på merinobuffarna.
Tycker Mens wide fit är alldeles lagom på de i syntet åt mig iaf. WSF skulle jag köpa åt nämnda femåring.
Finns merinobuffarna i WSF?
Annars kör vi samma storlek alla i familjen, inklusive femåringen, på merinobuffarna.
Tycker Mens wide fit är alldeles lagom på de i syntet åt mig iaf. WSF skulle jag köpa åt nämnda femåring.
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 10:19Jag har en merino i "normalstorlek", och tycker att den har töjt sig lite och är en aning stor. Så finns damstorlek skulle jag nog valt det idag.
Jag har en merino i "normalstorlek", och tycker att den har töjt sig lite och är en aning stor. Så finns damstorlek skulle jag nog valt det idag.