Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBuff i merinoull
You need to log in to create posts and topics.

jag har en som har när jag kör hoj på sommaren och när jag springer på vintern 🙂
tycker det är kanonbra! min har fleece på ena halvan och vanligt tyg på andra halvan

Buffarna jag köpte i merinoull är tunna och inte upplever jag dom som jättevarma - skillnaden är att dom inte blir "kallblöta" när jag blir svettig. Det är väl det som är styrkan med merinoull om jag fattat det hela rätt - att det funkar i olika temperatu

Hur tvättar man den där merinoullsbuffen???

tack för tips..ska leta merinobuff direkt. 🙂

Jag har en löpartröja i samma tunna merinoull och jag tvättar den tillsammans med andra träningskläder, dvs 40 eller 60 grader. Inget konstigt alltså. 🙂

nu har jag kompletterat önskelistan hos lilla mammsen med en stycken buff i meroinoull 🙂
Jag har en buff i fleece redan men den är för tjock tycker jag och om jag jämför med tröjorna jag har i merinoull och alla positiva kommentarer här så verkar det v

Nej buffarna i fleece och tunnare trikåväv tycker jag är lite knöliga att använda, hur gör andra med dem?

När jag hör ull tänker jag mig ett stickat material, såsom stickade tröjor,,,,som luddar när det blir fuktigt. Men jag antar att ull i träningskläder inte riktigt är så va?

När det är blåsigt och regnar eller snöar vill jag gärna ha keps för att skydda glasönen. Om det är kallt också fryser man ju om öronen då. Men då brukar jag vika buffen till ett brett pannband, sätta den ovanför skärmen och ner över öronen och bakom nack

Bullen: Tänk inte "vanlig" ull - det känns nästan som vanligt funkismaterial. Inte ett smack ulligt och inte ett smack stickigt alltså. 🙂