Quote from Funbeat user on 21 November 2014, 11:35För att återgå till trådens tema:
Har sprungit milen på 41:02 och snittat 32,2 km/h på Vätternrundan i klunga. Gissar därför på drygt 34 km/h för 40 km solo.
För att återgå till trådens tema:
Har sprungit milen på 41:02 och snittat 32,2 km/h på Vätternrundan i klunga. Gissar därför på drygt 34 km/h för 40 km solo.
Quote from Funbeat user on 21 November 2014, 15:19Vore intressant att till nästa analysomgång få reda på inte bara proportionalitetsfaktorn mellan löp och cykel utan även en skattning av osäkerheten i denna. Då kan vi även få en uppfattning om hur relevant jämförelsen är.
Vore intressant att till nästa analysomgång få reda på inte bara proportionalitetsfaktorn mellan löp och cykel utan även en skattning av osäkerheten i denna. Då kan vi även få en uppfattning om hur relevant jämförelsen är.
Quote from Funbeat user on 21 November 2014, 17:49@Peter: Proportionalitetsfaktorn? Förklara! Relevansen bygger på antalet bidrag.
@Peter: Proportionalitetsfaktorn? Förklara! Relevansen bygger på antalet bidrag.
Quote from Funbeat user on 21 November 2014, 18:50Redan innan Pernilla gjorde sitt inlägg så hade jag också irriterat mig på jämförelsen hastighet mot tid och själv räknat om till tid vs tid, dvs 10km löpning mot 30km cykling.
Medelvärden av kvoten (cykling/löpning) mellan dessa är 1.3 (inte 1.25273763
Redan innan Pernilla gjorde sitt inlägg så hade jag också irriterat mig på jämförelsen hastighet mot tid och själv räknat om till tid vs tid, dvs 10km löpning mot 30km cykling.
Medelvärden av kvoten (cykling/löpning) mellan dessa är 1.3 (inte 1.25273763
Quote from Funbeat user on 21 November 2014, 18:51@Lars V: Jag räknar också tid mot tid. Bara så du slipper bli irriterad nu när det är helg 🙂
@Lars V: Jag räknar också tid mot tid. Bara så du slipper bli irriterad nu när det är helg 🙂
Quote from Lars Ekegård on 22 November 2014, 16:06Har aldrig kört 40k utan klunga, men flera tempon på 30K så anger snitt med tempohojen, går säker att räkna om till tid med vanlig racer.
Cykel 40k, ca 39km/h snitt.
Löpning 10k, ca 45 min.
Har aldrig kört 40k utan klunga, men flera tempon på 30K så anger snitt med tempohojen, går säker att räkna om till tid med vanlig racer.
Cykel 40k, ca 39km/h snitt.
Löpning 10k, ca 45 min.
Quote from Funbeat user on 22 November 2014, 16:40Lars, ursäkta om jag inte var tillräckligt tydlig med vad jag undrade över. Risken är nu att jag blir övertydlig istället, men så här menade jag:
Grunden till insamlingen av data var frågan om man kunde förutsäga cykeltid utgående från känd löptid, dvs.
Lars, ursäkta om jag inte var tillräckligt tydlig med vad jag undrade över. Risken är nu att jag blir övertydlig istället, men så här menade jag:
Grunden till insamlingen av data var frågan om man kunde förutsäga cykeltid utgående från känd löptid, dvs.
Quote from Funbeat user on 22 November 2014, 17:47Jag gör en grov gissning på 0.7-0.8. Inte högre. Sen vore det kul att dela upp resultatet mellan de som uppfattar sig som löpare och de som uppfattar sig som cyklister. Där tror jag att vi skulle kunna se en viss diff. mellan grupperna.
Vänligen
P.
Jag gör en grov gissning på 0.7-0.8. Inte högre. Sen vore det kul att dela upp resultatet mellan de som uppfattar sig som löpare och de som uppfattar sig som cyklister. Där tror jag att vi skulle kunna se en viss diff. mellan grupperna.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 22 November 2014, 17:51Spännande Peter. Jag inser att du har mycket större kunskaper än jag vad gäller statistik och har redan från början varit tydlig med att min lilla jämförelse inte utger sig för att vara vetenskaplig.
I denna enkla undersökning genereras _medelvärden_ på
Spännande Peter. Jag inser att du har mycket större kunskaper än jag vad gäller statistik och har redan från början varit tydlig med att min lilla jämförelse inte utger sig för att vara vetenskaplig.
I denna enkla undersökning genereras _medelvärden_ på
Quote from Funbeat user on 22 November 2014, 18:38Peter: Jag gissar att det nog kan finnas ett samband även på avgångsbetyg och löphastighet. Får väl bli en egen tråd 🙂
Förstår faktiskt inte tvivlet på att det finns ett samband mellan löptid och cykeltid/fart. Glasklart att det gör. Det är ju baa att ti
Peter: Jag gissar att det nog kan finnas ett samband även på avgångsbetyg och löphastighet. Får väl bli en egen tråd 🙂
Förstår faktiskt inte tvivlet på att det finns ett samband mellan löptid och cykeltid/fart. Glasklart att det gör. Det är ju baa att ti