Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDebutmarathonkompisar
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska vara med på Jubileumsmaran nästa sommar så jag är på. Har klarat två HM och planerar att följa ett klara-maran-på-4,5-timmar.
Dessutom har jag världens bästa PT 🙂

Helt otroligt. Jag är imponerad av er som vågar sig på marathon.

Ola, det här med att följa färdiga program. Jag har alltid sprungit efter egna idéer fram till för ett halvår sen då jag började springa efter ett program. Hittade det på nätet, minns inte

Halvmaran ska jag springa i maj och får man blodad tand av detta så är det ju inte omöjligt man tar stockholms maran där efter. Har hittat ett program här på fb som jag kommer följa med början på måndag. (2011.11.28) Programet heter halvaran på 1,45. Nu v

Jag ska springa min första mara nästa år, i Stockholm ser fram emot det med blandade känslor. Efter gårdagens minst sagt tunga och jobbiga långass, där inget kändes bra så är det väl mer med skräck än med glädje. Målet är satt till 4:30, skamgränsen till

Här är en till som maradebuterar i Sthlm 2 juni 2012!

Jag använder inget färdigt program när jag tränar, men har sparat ner ett par som jag sneglar lite i emellanåt för att se hur jag ligger till.

Hoppas bara att vintern blir löparvänlig!! Än så länge

jenny, säg inte så. Jag blir ju nervös ju. Suck. Ni som gillar utmaingar kan ju kika lite på detta.

http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=3128

sverigeresans veckodos på 30km kommer alla som vill genomföra en mara och få en positiv och minnesvärd upplevelse att överträffa. Det låter kanske mycket men endast långpassen är ju i storleksordningen 20-25 km för de flesta.

Hallå där på sig Jenny.....hakan längre ut än vår älskade kronprinsessa. Men för mig å andra ärrade marathon-kämpar så är verkligen inte fem timmar någon skamgräns. Jag tycker i stället att ni alla nybörjare inom den här så otroligt underbara sporten ska

Helt ärligt. Hur klarar man av 4,2 mil? Jag har under hela mitt liv tränat ngt. Annat än ren löpning.

Har för 3 veckor sen påbörjat ett program "halvmaran på 1,45". Mina ben är av ren mjölksyra ibland - från första steget på vissa rundor. Att om ca ½ år

Kjell, du verkar kunna det här med marathon. Din första mara - hur var den?